۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۱۲۷۴۱
آیت الله شبستری:

حوزه های علمیه به مقابله با جریان‌های افراطی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری وظیفه امروز حوزه های علمیه را تربیت علمایی فاضل و مهذب برای مقابله با جریان‌های انحرافی، افراطی و ضداسلامی دانست.
امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران استان، اظهار داشت: تحصیل و کسب مدارج عالی علمی به تنهایی نمی‌تواند مایه سعادت فرد شود، بایستی تحصیل به همراه تحصیل مورد توجه قرار گیرد.

 


وی با تأکید بر خلوص نیت در تحصیل علوم حوزوی خاطرنشان کرد: اگر هدف از آموختن علوم دینی خدمت به خلق خدا و ارتقای سطح معرفتی جامعه باشد، به یقین در مسیر خود موفق خواهید شد، لازمه این امر مراقبت از اعمال و رفتار است، چراکه طلاب حوزوی در معرض قضاوت دیگر اقشار جامعه قرار دارند.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر رسالت خطیر حوزویان در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب، تصریح کرد: در شرایطی که صدها شبکه ماهواره ای با انواع اسم های مقدس و دینی علیه اسلام سم پاشی و شبهه آفرینی می کنند؛ رسالت حوزه های علمیه به مراتب حساس‌تر از گذشته است.

 


وی وظیفه امروز حوزه های علمیه را تربیت علمایی فاضل و مهذب برای مقابله با جریان‌های انحرافی، افراطی و ضداسلامی دانست و گفت: متاسفانه امروزه عده‌ای بی‌سواد و یا با دانش بسیار اندک در مجالس مذهبی بانوان به جای هدایت دختران جوان، آنان را گمراه می کنند.

 


امام جمعه تبریز ادامه داد: باید در مقابل این افراد، مبلغه هایی باسواد و مجهز به دانش کافی علوم دینی وجود داشته باشد که بتوان در جلوی شبهه‌افکنی آنان را گرفت، البته این رسالت خطیر بر عهده حوزه های علمیه خواهران است، الحمدالله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حوزه های علمیه خواهران همچون مدارس علمیه برادران توسعه یافته و شرایط تحصیل برای عموم خواهران واجد شرایط فراهم شده است.

 


وی با بیان این‌که طلاب و اساتید حوزه های علمیه باید آگاه به وظیفه خود در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب باشند، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب به دلیل ناامیدی در تهاجم نظامی و تحریم های اقتصادی، این بار به تهاجم فرهنگی روی آورده اند که لازم است حوزه های علمیه اقدام جدی در مقابله با فتنه‌های جدید دشمنان داشته باشند.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و سی هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن شور و شعور ملت ایران را به رخ دشمنان خواهید کشید، ضمن این‌که امسال یک حماسه سیاسی دیگر در هفتم اسفند را شاهد خواهیم بود.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر آگاهی‌بخشی طلاب و حوزه‌های علمیه نسبت به دیگر اقشار جامعه در انتخاب نماینده صلح، گفت: در انتخابات مردم باید هم برای حیثیت نظام و هم سرنوشت کشور حضوری گسترده در پای صندوق های رأی داشته باشند، حوزیان نقش مؤثر در دعوت به حضور حداکثری مردم بر عهده دارند./935/202/ب1

ارسال نظرات