۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۱۲۷۴۲
امام جمعه پاکدشت در مراسم بدرقه راهیان نور؛

جبهه های نور بهترین مکان اقامه نماز هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پاکدشت سرزمین های نور را از بهترین اماکن برای اقامه نماز برشمرد و گفت: این سرزمین‌ها مزار شهدای گلگون‌کفن است و کسی در این سفر خسته می شود که نداند کجا پا گذاشته است.
كمال محمد بيگي راهيان نوربسيج پاكدشت كمال محمد بيگي راهيان نوربسيج پاكدشت كمال محمد بيگي راهيان نوربسيج پاكدشت كمال محمد بيگي راهيان نوربسيج پاكدشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، 324دانش آموز دختر پاکدشتی مقطع متوسطه، راهی سرزمین نور شدند.
 
مراسم بدرقه این مسافران نور، عصر امروز در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان با حضور خانواده معظم شهدا، امام جمعه، فرمانده سپاه، مدیر آموزش و پرورش، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر پاکدشت و جمعی از بسیجیان و فرهنگیان شهرستان پاکدشت برگزار شد.
 
علی پزدان‌پناه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در این مراسم، با بیان اینکه چرا از این کاروان ها با عنوان راهیان نور نام می برند، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «سرزمین هایی مقدس هستند که در آنجا نیکی جاری شده است.»
 
وی با طرح این پرسش که مگر این سرزمین ها نور دارد، ادامه داد: وجب به وجب سرزمین جبهه‌های دفاع مقدس با قطرات خون شهدا آزاد شده است؛ باید از قدم‌هایی که روی این زمین ها گذاشته می شود؛ مراقبت کرد.
 
این مقام مسؤول در شهرستان پاکدشت با اشاره به همکاری صمیمانه خدمتگزاران مردم در سپاه، بسیج و آموزش و پروش در سال هم‌دلی و هم‌زبانی افزود: برای برگزاری این سفر از ماه‌ها قبل با کمک امام جمعه، فرماندار و شهرداران جلسات  متعددی برگزار شده است تا امروز دانش آموزان در کمال امنیت و آرامش از مناطق دفاع مقدس بازدید کنند.
 
وی خطاب به دانش آموزان توصیه کرد: شرط بهره گیری معنوی در این سفر، رعایت نظم است.
 
یزدان پناه تصریح کرد: در این چند روز سفر راهیان نور باید دل از دنیای مادی کنده شود.
 
وی همراهی راویان، طلاب، مربیان و معلمان با دانش آموزان در این سفر را فرصتی برای تقویت روحیه معنوی دانش آموزان بر شمرد و خواستار توجه به روایت ها و توصیه های مربیان شد، ‌چرا که دانش آموزان به دلیل اقتضای سنی آن معرکه را درک نکرده اند.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت عنوان کرد: رهاورد این سفر باید تغییر باشد، هر کدام از مسافران این سفر، گلچینی از 10دانش آموز می باشد که باید برای 9نفر دیگر معنویت به ارمغان بیاورد.
 
در ادامه حجت الاسلام حسن لزومی، امام جمعه شهرستان پاکدشت این اردو را یک سفر غیر تفریحی دانست و با بیان اینکه آنجا سرزمین جهاد است، خطاب به دانش آموزان افزود: لازم است بدانید به کجا می روید! آنجا مزار شهدای گلگون کفن است، زمین‌هایی است که آغشته به خون است.
 
وی سرزمین های نور را از بهترین اماکن برای اقامه نماز عنوان کرد و اظهار داشت: کسی در این سفر خسته می شود که نداند کجا پا گذاشته است.
 
 8هدیه به نیت امام هشتم
گفتنی است در ابتدا این مراسم شاعر بسیجی خسرو محبوبی به شعر سرایی ویژه شهدای دفاع مقدس پرداخت.
 
شایان ذکر است، سرهنگ کمال محمد بیگی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت ضمن توصیه به دانش آموزان برای برگزاری بهتر این سفر، از اهدای  8جایزه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به 8دانش آموز نمونه از 8اتوبوس به نیت امام هشتم خبر داد.
 
این گزارش حاکی است این چهارمین اعزام به سرزمین های نور در سال همدلی و هم زبانی است./804/202/ب2
ارسال نظرات