۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۳۱۲۷۸۶
کارشناس مسائل مذهبی:

فرزند هبه‌ای از جانب خداوند به والدین است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: در قرآن بیان شده است فرزندان هبه خداوند به والدین هستند، زمانی که انسان فرزند خود را به عنوان هدیه الهی بداند به بهترین شکل از او نگهداری و مراقبت می‌کند.
فرزند هبه‌ای از جانب خداوند به والدین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی میلانی‌نژاد کارشناس مسائل مذهبی و پژوهشگر علوم دینی شامگاه دوشنبه ششم بهمن در رابطه با موضوع خانواده در قرآن کریم و حقوق فرزندان بر والدین که در برنامه یاد خدا برگزار شد، گفت: در قرآن بیان شده است فرزندان هبه خداوند به والدین است.

 

وی افزود: زمانی که انسان فرزند خود را به عنوان هدیه الهی بداند به بهترین شکل از او نگهداری و مراقبت می‌کند.

 

حجت الاسلام میلانی‌نژاد بیان داشت: خداوند در قرآن کریم طرز نگهداری صحیح از فرزندان را ذکر کرده است تا به آن‌ها آسیب نرسد و یکی از حقوق فرزندان بر والدین حفظ جان آنان است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در قرآن کریم خداوند والدین را از کشتن فرزندان به دلیل فقر و گرسنگی نهی می‌کند چرا که او روزی انسان‌ها می‌دهد؛ در قرآن آمده است آن کسی که روزی شما را می‌دهد روزی آنان را هم خواهد داد.

 

وی با اشاره به اینکه والدین بر جنسیت فرزندان و یا بیماری آنان گله نکنند، اظهار داشت: گله والدین از جنسیت مونث و مذکر بودن فرزندان در اصل گله بر عنایت الهی محسوب می‌شود.

 

پژوهشگر علوم دینی گفت: اصلاح و رشد تربیتی فرزندان بر اساس مشورت بسیار توصیه شده است امروز بسیاری از فرزندان در عقاید ابتدایی خود ضعیف عمل می‌کنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: والدین باید طرح دوستی را با فرزندان برقرار کنند تا آنان را در بهترین مسیرهایی که سبب کسب رضایت الهی است فراهم شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرزندان برای والدین امانت الهی محسوب می‌شوند و بزرگ‌ترین خطا در عصر جاهلیت قتل فرزندانشان بود و امروز نیز باید به سقط جنین که قتل نفس است توجه داشته باشیم چرا که این عمل گناهی نابخشودنی است./813/202/ب1

ارسال نظرات