۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۳۱۲۸۰۱
عضو خبرگان رهبری:

نباید افراد مدافع انقلاب را به اتهام تندرو بودن از صحنه راند/ اظهار نظرهای فراتر از قانون به صلاح جامعه نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ما نباید افرادی را که مدافع انقلاب بوده و در صحنه های انقلاب فداکاری می کنند به اتهام تندرو بودن از صحنه برانیم.
حجت الاسلام والمسلمين عسگر ديرباز نماينده مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به سخنان دکتر روحانی، رییس جمهور کشورمان در خصوص اینکه احراز صلاحیت واقعی از آن ملت است، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم به عنوان مسؤول فراتر از چارچوب قانون اظهار نظر کنیم به نظر نمی رسد که چنین اظهار نظرهایی به صلاح جامعه تمام شود.

 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام مردم سالاری دینی است و با دموکراسی های غربی متفاوت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه فقهای شورای نگهبان طبق قانون اساسی عده ای را تایید و رد صلاحیت می کنند، اظهار داشت: روی هم رفته به نظر نمی رسد که سخنان دکتر روحانی، سخن قابل قبول و موجهی بوده باشد.

 

رییس دانشگاه قم در زمینه  سیاه نمایی دکتر روحانی درخصوص تأیید یک جناح در قبال یک جناح دیگر، گفت: اگر منظور از یک جناح که مورد تأیید دکتر روحانی است جناحی باشد که نخواهد در راستای اهداف و آرمانهای انقلاب، خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری و قانون اساسی حرکت کند، ملت چنین جناحی را نخواهد پذیرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه برنامه برخی از احزاب و صاحب نظران متفاوت است اظهار داشت: این تفاوتها در جامعه معقول است و ممکن است این صاحب نظران در چارچوب نظام انقلاب اسلامی برنامه هایی برای برون رفت از برخی مشکلات اقتصادی همچون تورم، بیکاری، پایین بودن سطح تولید و بالا بودن سطح مصرف داشته باشند.

 

وی افزود: اگر منظور دکتر روحانی از یک جناح، جناحی باشد که در مسیر انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کند در این صورت جامعه ای یکدست خواهیم داشت.

 

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: جامعه ما جامعه ای است که اهداف انقلاب را پذیرفته و به همین علت هم انقلاب کردیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: تمرکز به اینکه ما نباید یکدست باشیم ارتجاع و بازگشت به دوران طاغوت است و به نظر هیچ یک از کسانی که برای انقلاب زحمت کشیده اند قابل قبول نخواهد بود.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در خصوص تاکید دکتر روحانی به اعتدال و مطرح کردن درخواست برخی از تندروها  گفت: ما نباید افرادی را که مدافع انقلاب بوده و در صحنه های انقلاب فداکاری می کنند از صحنه برانیم.

 

دیرباز تصریح کرد: بشر جایز الخطاست. ممکن است عده ای در گذشته خطایی داشته باشند اما خطابودن رفتار شخص یا جماعتی بدان معنا نیست که ما آنان را طرد کرده و برچسب تندرو بودن به آنان بزنیم.

 

وی تاکید کرد: من برداشت منفی نمی کنم ولی اگر عده ای بخواهند در مقابل رهنمودها و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری موضع بگیرند و سخنانی بگویند که در راستای فرمایشات رهبر معظم نباشد، چنین عملی به ضرر جامعه تمام خواهد شد./936/302/ب1

ارسال نظرات