۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۱۲۸۴۵
فرمانده سپاه استان سمنان:

دنیا میدان مین و ایمان امن‌ترین معبر عبور از آن است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: دنیا میدان مین است که باورها، اعتقادات، انسانیت، بنیان خانواده و روح آدمی را تهدید می‌کند و برای عبور به سلامت از آن، ایمان امن‌ترین معبر است.
سردار شاهچراغي سردار شاهچراغي يادواره شهداي دانش آموز و فرهنگي منطقه اميرآباد دامغان در روستاي کوه زر يادواره شهداي دانش آموز و فرهنگي منطقه اميرآباد دامغان در روستاي کوه زر يادواره شهداي دانش آموز و فرهنگي منطقه اميرآباد دامغان در روستاي کوه زر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، سردار سید محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در نهمین یادواره 31 شهید دانش آموز و هفت شهید فرهنگی آموزش و پرورش منطقه امیرآباد و دو شهید والامقام روستای کوه زر شهرستان دامغان، اظهار داشت: غفلت مختص همه انسان‌ها است و دنیا و دنیا پرستی مهلکه هلاک غافلان از ارزش‌های حقیقی خلقت است.

 

وی خاطرنشان کرد: مین‌های جبهه جنگ جان انسان‌ها را می‌گرفت اما میدان مملو از مین امروز در فضای حقیقی و مجازی نخست بینش و بصیرت و سپس آزادی‌ها و اخلاق انسانی و اسلامی را نابود می‌کند.

 

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان دل در گرو اهل بیت داشتن، قدم نهادن در راه آنان و پیروی از سیره عملی اهل بیت‌(ع) را از ویژگی‌های بارز شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: شهدا "عباس های زمان" بودند که به وعده الهی ایمان و یقین داشتند.

 

شاهچراغی با تاکید بر اینکه توجه به ارزش‌های اعتقادی و گره زدن دل به محبت اهل بیت (ع)، پاهای اراده و ایمان ما را در این شرایط سخت مقابل هجمه همه جانبه دشمن، محکم می‌کند، گفت: یادواره‌های شهدا همچون مجالس اصحاب سیدالشهدا(ع) است، زیرا لاله‌های پرپر این دیار نیز ادامه دهنده گفتمان عملی کربلا بودند و در این راه، دست و سر و جان دادند.

 

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان افزود: دشمنان بدانند ما خاطرات جنگ را فراموش نکرده‌ایم، به روشنی می‌دانیم که داعش را به وجود آوردند تا نامی از حسین (ع) و اهل بیت باقی نماند، اگر امروز در عراق و سوریه جلوی این گروه وحشی تکفیری را نگیریم چندی بعد باید در خیابان‌های کشورمان با آنها بجنگیم.

 

وی خطاب به فرهنگیان و معلمان اظهار داشت: یاد شهدا اختصاص به یادواره‌ها ندارد، بسیار لازم است که وصایای شهدا جزئی از برنامه کلاس‌های درس مدارس قرار گیرد و حتی به قدر چند دقیقه بدان پرداخته شود، بی‌تردید یاد شهدا به انسان سعه صدر، ایمان راسخ و ثبات در قدم می‌دهد، زیرا راه شهیدان مسیر عزت اسلام است.

 

همه امروز در کلاس درس شهدا هستیم

علی‌رضا نجاتی‌زاده، رییس اداره آموزش و پرورش امیرآباد دامغان نیز در این مراسم با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ یاد و خاطره شهدا در برابر طوفان تبلیغات دشمن، افزود: همه امروز در کلاس درس شهدا هستیم، آنانکه مردانه ایستادند تا عزت اسلام و مسلمین و استقلال میهن اسلامی حفظ شود؛ گرامیداشت و پیروی از راه شهدا تنها اختصاص به یک روز و یک یادواره ندارد، بلکه هر روز و هر هفته و هرماه راه شهدا باید سرمشق حیات و عمل ما باشد.

 

وی با بیان اینکه در کلاس درس شهدا باید هوشیار باشیم تا دریابیم آنها دارای چه ویژگی‌هایی بودند، که بدین درجه از کمال و سعادت نائل آمدند، اضافه کرد: شهیدان والامقام ما به‌ویژه شهدای نوجوان و جوان دانش آموز مطیع خداوند، یاری رسان خلق خدا، روزه دار و نمازگزار، اهل دعا و استغفار، فراری از گناه و غرق در ایمان و معرفت بودند و امروز نظاره‌گر گفتار، اعمال و کردار ما هستند.

 

دشمن به‌دنبال ناامید کردن ملت از دین و مکتب است

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه امیرآباد دامغان، خود سازی معنوی، پاکدامنی، عفاف و حجاب، تلاش و کوشش علمی برای ارتقاء دانایی و توانایی در جامعه و رشد امید به آینده را خواسته‌های اصلی شهدا از قشر دانش آموز کشورمان عنوان کرد و گفت: دشمنان در تلاشند که ملت بزرگ ما به‌ویژه جوانان را از دین و مکتب ناامید کنند که نقش فرهنگیان در بی‌اثر کردن این دسیسه کلیدی است.

 

نجاتی زاده دانش آموزان را ذخایر ارزشمند ایران اسلامی برشمرد که شکوفایی توانمندی‌های آنان با حمایت والدین و دستگاه تعلیم و تربیت آینده روشن و پرامید میهن اسلامی را تضمین می‌کند و گفت: راهی که شهدای والامقام دانش آموز و فرهنگی پیمودند، مشق عاشقانه ولایتمداری بود و این سیره عملی باید در بین آینده‌سازان ایران اسلامی تبیین و تعمیق شود.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 31 شهید دانش آموز آموزش و پرورش منطقه امیرآباد دامغان و 622 شهید دانش آموز استان سمنان برگزاری نهمین یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز این منطقه به میزبانی روستای محروم کوه‌زر را دارای دو هدف عنوان کرد و افزود: این یادواره به صورت سالانه در مناطق مختلف بخش امیرآباد شهرستان دامغان برگزار می شود تا وظیفه ما در قبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استمرار و تبیین یاد و راه شهدا در این منطقه انجام شود./977/202/ب1

ارسال نظرات