۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۳۱۲۸۵۱
خبرگان بصیر(51)

شورای نگهبان اجازه ورود افراد ناصالح به خبرگان را نمی دهد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نعیم آبادی با اشاره به مطرح کردن مسأله شورای رهبری همزمان با ایام انتخابات گفت: قانون اساسی رهبر واحد را به عنوان ولی امر می داند، با بودن نظر قانون اساسی در این مورد حرف دیگری مسموع نیست، طرح این مسائل با توجه به قانون اساسی هیچ جایگاهی ندارد.
 آيت الله نعيم آبادي آيت الله نعيم آبادي

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: بزرگترین ویژگی انقلاب اسلامی وجود رهبری فقیه و مجتهدی عادل تحت عنوان ولایت فقیه است.


وی افزود: ولی فقیه را باید مجموعه ای تحت عنوان مجلس خبرگان انتخاب کند، به همان نسبت که اصل ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی جایگاه والایی دارد مجلس خبرگان نیز جایگاهی ویژه و خاص دارد و وظایف مهمی را برعهده دارد.


نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت وگو با رسا با اشاره به خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: وقتی که رهبری درباره چنین مسأله هشدار می دهند یعنی موضوع جدی است، هشدار رهبر انقلاب به معنای جدی بودن آن است.


وی ادامه داد: راه جلوگیری از ورود افراد ناصالح به خبرگان دقت فقهای شورای نگهبان است، هر اندازه آنها بیشتر دقت کنند بهتر می توان از این مجلس سرنوشت ساز حراست کرد؛ از این رو حراست از مجلس خبرگان بر عهده شورای نگهبان است.


امام جمعه بندر عباس با اشاره به مطرح کردن مسأله شورای رهبری همزمان با ایام انتخابات ابراز داشت: قانون اساسی رهبر واحد را به عنوان ولی امر می داند، با بودن نظر قانون اساسی در این مورد حرف دیگری مسموع نیست، طرح این مسائل با توجه به قانون اساسی هیچ جایگاهی ندارد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات