۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۱۲۹۰۳
با حضور آیت الله موسوی جزایری در نجف اشرف صورت گرفت؛

آغاز ترمیم و طلاکاری گنبد حرم امام علی

خبرگزاری رسا ـ آغاز ترمیم و طلاکاری گنبد حرم امام علی(ع) با حضور آیت الله موسوی جزایری در نجف اشرف آغاز شد.
 امام علي (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم ترمیم طلای گنبد حرم امام علی(ع) با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در نجف اشرف آغاز شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان و جمعی از مسؤولان حضور داشتند.

 

در این بازدید نماینده ولی فقیه در خوزستان از آخرین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در ترمیم گنبد امیرمؤمنان علی(ع) و از کیفیت روند امور آگاه شدند.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آغاز به کار انجام این پروژه که به ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان محول شده است، از 1 بهمن ماه آغاز و در حدود یک صد کیلوگرم برای ترمیم گنبد حرم امام علی(ع) مورد نیاز است و در این پروژه کار نوسازی، ترمیم و طلاکاری گنبد حرم حضرت علی(ع) به استان خوزستان واگذار شده است.

 

براساس توافقات صورت گرفته این پروژه در 18 ماه به پایان خواهد رسید و همه موارد برای به پایان رساندن آن از جمله نیروی انسانی و کمک های مالی به همت مردم خوزستان و در رأس آنها آیت الله موسوی جزایری صورت گرفته است.

 

گفتنی است، افزون بر همت و کمک های مالی مردم خوزستان در ترمیم گنبد حرم امام علی(ع)درب حرمین عسکریین به همت مردم این استان به ویژه شهرستان های آبادان، امیدیه و اندیمشک،  اهواز و کارکنان صنعت نفت خوزستان ساخته شده و هزینه ساخت این 6 درب 15 میلیارد ریال اعلام شده که مراسم افتتاح این 6 درب در 2 بهمن ماه سال جاری با حضور آیت الله موسوی جزایری صورت گرفت./9456/102/ب1

ارسال نظرات