۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۱۲۹۴۵

اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ نخستین وقف دانش‌آموزی در آذربایجان‌شرقی، وقف کتابت صلوات خاصه امام رضا(ع) با زعفران به حرم رضوی و تولید بیش از دو هزار خبر در روابط عمومی اوقاف قزوین از اخبار کوتاه از سازمان اوقاف است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: باتوجه به اینکه برکات و ثمره وقف به جامعه باز می‌گردد، از ادارات و سازمان‌هایی همچون شهرداری که بودجه فرهنگی دارند، انتظار بیشتری داریم، آنان باید پای کار بیایند تا شاهد افزایش تعداد موقوفات باشیم .

 

وی درباره اینکه در چه زمینه‌هایی به موقوفات جدید نیاز است، بیان کرد: در زمینه علمی و قرآنی و همچنین در زمینه پزشکی نیز به شدت برای جذب موقوفات جدید احساس نیاز می‌شود .

 

مشهوری درباره ثبت وقف جدید در یکی از مدارس تبریز، اظهار کرد: برای سخنرانی در مدارس و ترویج فرهنگ وقف در بین دانش آموزان برنامه ویژه داریم که نتیجه این سخنرانی‌ها و برگزاری تئاتر دانش آموزی، منجر به ثبت وقف جدید در یکی از مدارس تبریز شد که به هریک از دانش آموزان سهیم در این طرح، وقف نامه صادر کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به طرج اداره کل اوقاف برای ترویج فرهنگ وقف بین دانش آموزان، عنوان کرد: باتوجه به اعلام آموزش و پرورش استان، حدود 600 هزار دانش آموز در سطح استان تحصیل می‌کنند که با دریافت پنج هزار تومان از هر دانش آموز، می توان با نیت خیری موقوفه جدید ثبت کرد که این فرصت بزرگی برای رفع برخی نیازهای دانش آموزان بی‌بضاعت محسوب می‌شود.

 

مشهوری تأکید کرد: با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری دو طرفه داریم، ولی انتظار می رود آموزش و پرورش جدی تر وارد کار شود.

 

فریده منصوری، مدیر مدرسه صدرای چهار که این وقف جدید توسط دانش آموزان این مدرسه ثبت شده است، گفت: به پیشنهاد اداره اوقاف، وقف دسته جمعی در مدرسه را برنامه ریزی کردیم و برای آشنایی دانش آموزان با موضوع وقف، از طریق آیات قرآنی و توسط دبیران اقدام کردیم و سپس قیمت هر سهم را پنج هزار تومان تعیین کردیم و دانش آموزان از محل پس اندازشان، سهم خریداری کرده و در قبال آن وقف نامه دریافت کردند.

 

وی با بیان اینکه به دانش آموزان تأکید کرده بودیم که تنها از پس اندازهایشان وقف کنند، افزود:این طرح مورد استقبال اولیاء و دبیران مدرسه نیز قرار گرفت که در مجموع حدود 90 درصد دانش آموزان این دبستان دخترانه در این وقف که منجر به خرید آب سرد کن برای مدرسه شد، شرکت کردند.

 

منصوری با بیان اینکه با ترویج فرهنگ وقف در بین دانش آموزان، می توان در راستای پیشبرد اهداف کشور مبنی بر رفع مشکلات نیازمندان موثر واقع شد، گفت: همچنین آشنا شدن دانش آموزان با کارهای نیک و خدا پسندانه از نظر فرهنگی نیز حائز اهمیت است.

 

کتابت صلوات خاصه امام رضا(ع) با زعفران را وقف حرم کردم

رمضان نورا اظهار داشت: نشانه های وقف شاید در دنیا برای فرد نمودی نداشته باشد اما در آخرت انسان تاثیرات به سزایی دارد.

 

رمضان نورا، رکورددار گینس خاطرنشان کرد: گستره وقف آن چنان وسیع است که نه تنها در راه تعلیمات و زدودن فقر به کار گرفته شده و نقش اجتماعی و فرهنگی گسترش یافته ای را در حیات مسلمانان ایفا می کند بلکه در هر زمان با توجه به نیازهای جامعه می‌توان بالفعل درآیند.

 

وی افزود: باید از طریق رسانه مردم را تشویق به وقف و همچنین ادای صحیح حق واقف در مورد موقوفه اش، سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد .

 

این رکورددار گینس ادامه داد: در زمینه موقوفات کارهای خوبی انجام می گیرد اما با توجه به دگرگونی های شرایط اجتماعی و اقتصادی در جوامع بشری، نگاه دقیق رسانه ضروری به نظر می رسد .

 

نورا عنوان کرد: چندین اثر خود را مانند کتابت صلوات خاصه امام رضا با زعفران را وقف حرم امام رضا کرده ام .

 

وی گفت: به منظور ترویج فرهنگ وقف در استان چندین اثر هنری تولید کرده ام که در آینده نزدیک به سازمان اوقاف و امور خیریه اهدا خواهم نمود .

 

گفتنی است، رمضان نورا هنرمند خوش ذوق سیستانی دارای، سه هزار اثر هنری بوده که 26 اثر آن در کتاب گینس ثبت شده است .

 

تولید بیش از دو هزار خبر در روابط عمومی اوقاف قزوین

علی محمدپور، مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جمع رابطین روابط عمومی ، تبلیغات و اطلاع رسانی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین اظهار داشت : تا کنون بیش از 2000 خبر تولید و بالغ بر 3200 خبر در سطح رسانه های جمعی استان قزوین منعکس شده است.

 

وی گفت: بالغ بر800 دقیقه در سطح رسانه ملی و استانی اعم از خبر ، گزارش ، برنامه تولیدی ، زنده و مشارکتی حضور داشتیم که این موفقیت را مرهون حضورو تلاش مستمر همکاران در استان قزوین هستیم.

 

مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد : زمان آن رسیده است که به علم و رفتار خود در حوزه اطلاع رسانی وسعت و سرعت دهیم تا به سمت وسوی روابط عمومی محتوایی گام برداریم.

 

وی در ادامه با تشریح روابط عمومی محتوایی، اظهار داشت: امروز روابط عمومی کارآمد چیزی بسیار بیشتر از انتشار اخبار و نکات کوتاه را در بردارد و بسیاری رسانه های اجتماعی دیگر در دل روابط عمومی قرار گرفته اند ، این تغییرات نیز به پیاده سازی روابط عمومی محتوایی منجر شده است.

 

محمدپور افزود: روابط عمومی محتوایی شامل تولیدات محتوای مربوط و خلاق در مورد امامزادگان ، موقوفات و تشریح عملکردها و توزیع آن از کانال های سنتی با هدف ایجاد آگاهی و توسعه روابط است

 

وی درباره ضرورت استفاده از روابط عمومی محتوایی اظهار داشت : حفظ مخاطبین و گروه های هدف ، ایجاد یک جایگاه خوب و مستحکم در بین گروهای متعدد خبر از مهمترین از اهداف روابط عمومی محتوایی است که امیدواریم همانند سال های گذشته در این مسیر با آگاهی و بصیرت گام برداریم و موجبات تبدیل بقاع به قطب های فرهنگی و احیاء و عمل امینانه به موقوفات را در حوزه فعالیتی خود فراهم آوریم.

 

شایان ذکر است، بالغ بر 50 رابط روابط عمومی ، تبلیغات و اطلاع رسانی دربیش از 2300 موقوفه و 264 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان قزوین به صورت افتخاری فعالیت می کنند./1325/101/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

 

 

ارسال نظرات