۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۳۱۲۹۹۰
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

انسان مسلمان باید مراقب اعمال، رفتار و کردار خود باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با تأکید براینکه انسان دردنیا رها نیست، گفت: مسلمان باید مراقب اعمال، رفتار و کردار خود باشد.
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسکر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در جلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با بیان آیه "إن السمع والبصر والفؤاد کل أولئک کان عنه مسئولا" اظهارداشت: انبیاء اللهی، پیامبرعظیم الشان و ائمه معصومین مکرر به مردم گوشزد می کردند که مسلمان باید مراقب اعمال ، رفتار، گفتار و کردار خود باشد و بداند در دنیا رها نیست.

 

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با اشاره به شرایط تحقق اخلاقی شدن وخدایی شدن افزود: براساس فرموده خداوند آن چیزهایی که ما می شنویم ، به آن گوش می دهیم ، با چشم مان می بینیم و به قلب و روح مان خطورمی کند فردای قیامت مورد سوال قرار خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: فردای قیامت خدواند به فرشتگان و مامورانش خطاب می کند این افراد را نگه دارید چرا که باید نسبت به اعمال و رفتارشان پاسخگو باشند بنابراین انسان باید برای هر روز و شب خود محاسبه داشته باشد و توجه نماید که فردای قیامت برای هرسوالی چه جوابی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر بر لزوم توجه به نحوه گذران عمر،چگونگی کسب مال و مصرف کردن آن، پرهیز ازغیبت، تهمت و ریختن آبروی افراد تاکید کرد و گفت: امروزه متاسفانه پروای الهی کم شده وعده ای گرفتاراینگونه گناهان شده اند، این رفتارها موجب خواهد شد خداوند رحمت و برکاتش را ازبندگان سلب کند.

 

نماینده ولی فقیه درادامه برخی نمونه ها را که فردای قیامت دردادگاه الهی مورد قضاوت قرارمی گیرد یادآورشد و به حاضران توصیه کرد: در همه حال مراقب رفتار و کردار خود باشند چرا که درعرصه قیامت همه اعمال مورد سوال و حسابرسی قرارمی گیرد و تنها عمل صالح است که بدرد انسان می خورد.

 

سرپرست حجاج ایرانی بااشاره به "آیه شریفه انّ بَعْضَ الظّنِ اثمٌ" افزود: برخی گمانه ها نیزگناه است حتی اگربه کسی گفته نشود و فقط به ذهن انسان خطور کند و دردادگاه عدل الهی این قدرحساب و کتاب وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه هدف ازخلقت انسان پرستش و دراختیارخدا بودن است تصریح کرد: هرکاری می کنید خدا را مد نظر قرار دهید و دنبال ضربه زدن به دیگران نبوده بلکه به دنبال نفع رساندن به دیگران باشید، انسانی که درانجام تکالیف و وظایف دینی خود موفق باشد ازلحظه ورود به عرصه قیامت راحت ، بشاش و مسرورخواهد بود./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات