۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۳۱۲۹۹۱
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عملیات حج تمتع طبق برنامه زمان بندی شده دنبال خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حجاج ایرانی گفت: عملیات حج تمتع سال 95 طبق برنامه زمان بندی شده دنبال و با یاری خداوند انجام خواهد شد.
نشست شوراي برنامه ريزي وهماهنگي بعثه مقام معظم رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری تأکید کرد: عملیات حج تمتع سال آینده طبق برنامه زمان بندی شده اجرایی وان شاءالله انجام خواهد شد.

 

سرپرست حجاج ایرانی از دست اندرکاران عملیات حج خواست که کارها و برنامه ها را طبق روال پیگیری و اطلاع رسانی کنند.

 

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت ازتشکیل دوکارگروه برای سیاست گذاری وبررسی ابعاد مختلف حج تمتع سال 95 خبرداد و افزود: کلیه اموراجرائی وفرهنگی طبق برنامه زمان بندی شده لازم است عملیاتی و درمذاکره با طرف سعودی راهکارهای لازم پیش بینی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین دراین نشست سفر هفته گذشته خود وهیئت همراه به عتبات عالیات و بازدیدها و مذاکرات صورت گرفته درعراق را خوب و مفید ارزیابی و تأکید کرد: تغییرات جدی درخدمات رسانی به زائران عتبات ، اصلاح ساختار نیروی انسانی و اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده نوید بخش شرایط بهتری برای آینده خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه با توجه به فراهم شدن شرایط برای اعزام زائران به سامرا دراین سفر اظهارداشت: کمیته ای تشکیل گردید تا مجموعه مسائل امنیتی ، رفاهی و اجرایی مربوط به سامرا را پیگیری کند تاان شاءالله قبل از نوروز اعزام زائر به سامرا از سرگرفته شود .

 

وی افزود: با نهایی واجرایی شدن طرح جامع عتبات ، فعالیت ها در این حوزه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 

گفتنی است، دراین نشست رییس سازمان حج و زیارت، معاونین ومسئولان بعثه وسازمان حج درخصوص راهکارهای جذب بیشتر زائربرای اعزام به عتبات و جلوگیری ازسفرهای خارج از چارچوب سازمان حج، طرح های نوین درحوزه عتبات، راهکارهای افزایش سطح خدمات هیئت پزشکی و مشارکت هرچه بیشتر شرکت های کارگزاری درفرایند اعزام زائر دیدگاه خود را بیان کردند و نماینده ولی فقیه تصریح کرد در مجموع شرایط خدمات رسانی به زائران درعراق نسبت به گذشته بهتر شده است و مسئولان ذی ربط باید برای دستیابی به شرایط فراتر از وضعیت موجود تلاش کنند و با حضور در صحنه مشکلات را برطرف نمایند./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات