۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۲۹۹۶
امام جمعه بابل:

شورای نگهبان نهادی پربرکت و دژی استوار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به سابقه شورای نگهبان در حفظ سلامت انتخابات، گفت: شورای نگهبان به واسطه دو وظیفه احراز صلاحیت کاندیداها و نظارت بر روند انتخابات، مانند دژی استوار از جمهوریت و اسلامیت انقلاب دفاع می کند.
امام جمعه بابل

 حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با تقدیر از تلاشهای اعضای شورای نگهبان و هیاتهای نظارت بر انتخابات، گفت: بر اساس قانون وظیفه اصلی شورای نگهبان در مسأله مهم انتخابات، احراز صلاحیت و شایستگی افراد برای ورود در عرصه انتخابات است.

 

وی با بیان اهمیت دو انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تمکین به قانون و سازو کارهای قانونی، وظیفه همه آحاد جامعه به خصوص مسؤولان و نخبگان سیاسی جامعه است.

 

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل ضمن توصیه به افرادی که صلاحیت آنها مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت، خاطرنشان کرد: هر کس که اعتراضی به تصمیم اعضای شورای نگهبان و عدم احراز صلاحیت خود توسط این نهاد دارد باید از راههای قانونی پیش بینی شده امور را پیگیری نماید.

 

وی با انتقاد از حاشیه سازی های صورت گرفته از سوی برخی از افراد در خصوص اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده، افزود: شورای نگهبان به واسطه کارکرد درست خود امین ملت محسوب می شود و انتظار همگان از این نهاد با برکت تسلیم نشدن در برابر جو سازی ها و فشارهای غیر قانونی است.

 

حجت الاسلام روحانی ضمن بیان این مطلب که شورای نگهبان باید قدرتمندانه از انقلاب اسلامی و ارزش های آن دفاع کند، تصریح کرد: اگر نظارت دقیق و هوشمندانه شورای نگهبان و هیاتهای مردمی نظارتی این نهاد نبود، شاهد تخلفات گسترده ای بودیم.

 

وی یکی از علل رد صلاحیت برخی از افراد را از سوی شورای نگهبان مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: متأسفانه تعداد زیادی از افراد علی رغم اطلاع خود در زمینه عدم صلاحیت به عنوان کاندیدای انتخابات، وارد این عرصه شدند و شورای نگهبان تنها بر اساس معیارهای قانونی خود عمل کرد.

 

امام جمعه بابل با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ عناصر دشمن در پیکره تصمیم سازی نظام اسلامی، گفت: اگر تنها یک عنصر ناسالم وارد مجلس شود مانند موریانه ذره ذره پایه ها و اساس انقلاب اسلامی را می خورد.

 

وی بر لززوم عبرت گرفتن از مجلس ششم و حوادث این مجلس تاکید کرد و افزود: مجلس ششم به واسطه ورود عناصر نفوذی، شاهد خیانت های بزرگی بود که اعتبار نظام اسلامی را دچار خدشه کرد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که کسی حق حمله به جایگاه مهم و کارکرد این نهاد با برکت را ندارد، خاطرنشان کرد: مردم با اعتماد بر عملکرد سالم شورای نگهبان به کاندیداهای مورد نظر خود رای می دهند و حضور حداکثری مردم مبین این اعتماد عمومی است.

 

وی ادامه داد: براساس عملکرد شورای نگهبان از ابتدای انقلاب تا کنون به حق این نهاد مهم تضمین کننده سلامت انتخابات در کشور است. /1313/302/ب3

ارسال نظرات