۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۳۱۳۰۲۴
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

انس با قرآن برای طلاب امری لازم است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به موضوع انس با قرآن، گفت: انس با قرآن برای طلاب لازم است تا بتوانند از این ارتباط با خداوند متعال نورانیت زندگی خود را به دست آورند و زندگی خود را بر مبنای توصیه های قرآنی پیش ببرند.
حجت الاسلام حسين خاني در ديدار با طلاب بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام هادی حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه شامگاه سه شنبه با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر دیدار کرد.

 

حجت الاسلام حسین خانی در این دیدار با اشاره به موضوع انس با قرآن گفت: انس با قرآن برای طلاب لازم است تا بتوانند از این ارتباط با خداوند متعال نورانیت زندگی خود را به دست آورند و زندگی خود را بر مبنای توصیه های قرآنی پیش ببرند.

 

وی در ادامه به بررسی واژه «اعتدال»پرداخت و ابراز داشت: آنچه که مشخص است اعتدال بدان معناست که انسان بتواند سایر وظایف خود را در زندگی انجام دهد تا جایی که دیگر وظایف وی روی زمین نماند یعنی در کنار درس خواندن تفریح خود را نیز داشته باشد.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه بر داشتن تمرکز در زندگی تاکید کرد، و بیان داشت: در حوزه علمیه کارگاه های تمرکز و مدیریت تحصیلی در برنامه وجود دارد و به طلبه آموزش داده می شود تا بتواند تمرکز کافی را در حین درس خواندن داشته باشد؛ ذهنی که با فعالیت هایی همچون حضور در فضای مجازی پر شده باشد، متمرکز کردن آن دشوار است.

 

حجت الاسلام حسین خانی در ادامه به برخی برنامه های معاونت تهذیب در طول سال اشاره کرد، و گفت: برگزاری دوره مطالعاتی شهید مطهری، دوره های قرآنی نظیر تفسیر و حفظ، دوره ضیافت ملکوت، مشاوره و برنامه های خانواده و همچنین اردو از جمله برنامه ها است.

 

گفتنی است، حجت الاسلام حسین خانی در پایان این دیدار به سوالات طلاب پاسخ گفت./833/203/ب3

ارسال نظرات