۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۱۳۰۵۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ترویج اصولی نماز موجب رفع مشکلات فرهنگی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تنها در شرایطی می‌توان شاهد رفع مشکلات فرهنگی در جامعه بود که نماز به صورت اصولی و درست تبلیغ و ترویج شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي در جلسه اخلاق مديران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در جلسه اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی در حسینیه سپاه شهداء استان با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسؤولان ستادهای اقامه نماز، گفت: توجه مسؤولان به اقامه نماز مصداق بارز آیه شریفه «تنهی عن الفحشاء و المنکر» است که متاسفانه در برخی مواقع شاهد کم کاری و شاید بی توجهی به این مسأله هستیم.

 

وی با تأکید بر این که اقامه نماز و توجه به اقامه نماز اول وقت در جامعه و به ویژه ادارات دولتی، جزو اصول اولیه  انتصاب مدیران قرار گیرد، گفت: حتی اگر تمام بودجه فرهنگی صرف ترویج صحیح نماز در جامعه شود باز هم جای کار دارد چرا که بر اساس آیات قرآن کریم ترویج اصولی نماز موجب موفقیت در امورات فرهنگی و دینی خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را به اقامه نماز اول وقت و ترغیب کارکنان به این امر مهم فراخواند و خواستار اقدامات لازم برای بهبود شرایط دینی و فرهنگی در نهادهای مختلف شد.

 

امام جمعه ارومیه گفت: متأسفانه خانواده ها برای امورات غیرضروری خود مخارج فزاینده‌ای هزینه می‌کنند اما در بحث دینی و به ویژه انس با قرآن چندان رغبتی ندارند.

 

وی خواستار اقدامات تبلیغی و ترویجی برای فرهنگ‌سازی اقامه نماز از سوی مدیران و به ویژه دستگاه‌های اجرایی شد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود، انقلاب اسلامی را جزو ودیعه های الهی برشمرد و تصریح کرد: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی تببین شده و در راستای بصیرت افزایی در میان مردم تلاش شود تا چشم ملت در برابر هر اتفاقی بیدار و روشن باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از روی اعتقاد و با پشتوانه بسیار عظیم الهی و دینی به پیروزی رسیده است، بنابراین باید برنامه‌هایی درخور و شایسته اجرا شود.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: خداوند در آیات قرآن بر حفظ و ترویج شعائر الهی تأکید کرده و نمادهایی را در راستای تقویت دین، توحید و عبودیت برای بشر معرفی و حفظ کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: براساس آیات قرآن، حفظ شعائر الهی و باارزش شمردن آن از نشانه های تقوای قلب است، بنابراین مدیران و مسؤولان بدون در نظر گرفتن تکلیف اداری و فقط با نیت قرب الهی و وظیفه شرعی و دینی نسبت به بزرگداشت ایام الله دهه فجر تلاش کنند.

 

وی با اشاره به یوم الله خواندن 22 بهمن از سوی امام خمینی(ره)، گفت: این جمله امام راحل برگرفته از متن قرآن است که برخی روزها، مکان ها و اشیاء را به واسطه ارزش و قداست آنها به خداوند منتسب کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: آیه قرآن کریم در رابطه با یوم الله خواندن، روزی که خداوند قوم موسی(ع) را از دست فرعون و فرعونیان نجات داد، منطبق با جریان انقلاب اسلامی و 22 بهمن ماه است، چرا که ملتی که به واسطه شهوت و انحراف زیرسلطه آمریکا و طاغوتیان ذبح شده بودند، نجات یافت.

 

وی در پایان تأکید کرد: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم زنده نگه داشتن ایام الله دهه فجر، وظیفه شرعی و دینی و اقدامی انقلابی، عقلی و منطقی است./936/202/ب2

ارسال نظرات