۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۱۳۰۶۵
کارشناس مسائل بین‌الملل:

سیاست خارجی کشور به نقاط ضعف برجام توجه بیشتری داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این‌که سیاست خارجی کشور به نقاط ضعف برجام توجه بیشتری داشته باشد، گفت: برجام دارای نقاظ ضعفی است که نباید سیاست خارجی کشور ما به آن سمت و سوی سوق پپدا کند که در این صورت وضعیت بسیار بدی پیش خواهد آمد.
دکتر منوچهر محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منوچهر محمدی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل، پیش از ظهر امروز چهارشنبه هفتم بهمن ماه در نشست بررسی لایحه برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور در حوزه سیاست خارجی که در سازمان بسیج بین‌الملل برگزار شد، گفت: در راستای نوشتن برنامه ششم توسعه باید یک تحلیل واقع‌بینانه نسبت به دنیا داشته باشیم.

 

وی افزود: نظام سلطه در آغاز برنامه پنجم توسعه کاملا منسجم و متحد با ما برخورد می‌کرد، اما امروز وضعیت تغییر کرده و نظام سلطه دچار اختلافات اساسی و بنیادین شده است به گونه‌ای که کشورهایی نظیر روسیه و چین دیگر در کنار آمریکا نیستند بلکه در مقابل آن هستند که در ماجرای اوکراین و سوریه، به نمایش گذاشته شد.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: با توجه به اقتدار جایگاه کشور ما در نظام بین‌الملل دیگر کشور آمریکا نمی‌تواند به همراه سایر اعضای شورای امنیت بر علیه ما قطعنامه صادر کند.

 

محمدی افزود: آمریکا با حمله به افغانستان و عراق قصد داشت تا کشور ایران را در تنگا و محاصره قرار دهد، اما با شکست‌های پی‌درپی در عراق نتوانست به هدف خود برسد، امروز آمریکا حتی در سوریه و یمن نیز با مقاومت مردمی این دو کشور مواجه شده و به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند این دو کشور را در اختیار خود بگیرد.

 

وی گفت: آمریکا سندی 20 ساله برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد که در آن مطرح شده باید ایران را تحت سلطه خود قرار دهیم چرا که در غیر این صورت باید شاهد فروپاشی کشور آمریکا خواهیم بود، اما ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی به همت سپاه یک نمونه ترس و وحشت آمریکایی‌ها از ما است.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: برجام دارای نقاظ ضعفی است که نباید سیاست خارجی کشور ما به آن سمت و سوی سوق پپدا کند که در این صورت وضعیت بسیار بدی پیش خواهد آمد./807/202/ب2

ارسال نظرات