۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۳۱۳۱۰۹
حجت الاسلام جوشقانیان:

رد صلاحیت شدگان مشکل‌دار به دنبال فتنه‌ای دیگرند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا مشکل داران با نظام را در حال چانه زنی به تأسی از فتنه 88دانست و گفت: شورای نگهبان باید با قاطعیت کامل کار خود را انجام دهد و از مواضع بر حق خود کوتاه نیاید.
حجت الاسلام حسين جوشقانيان، روايتگر سيره شهدا، استاد حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه خطیر قانون اساسی در سخنان رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب گفت: افرادی که هجمه به شورای نگهبان را آغاز کرده‌اند و بزرگان این افراد به طور کامل با وظایف شورای نگهبان و حیطه وسیع اختیارات آن آشنا هستند.
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: متأسفانه برخی از شخصیت های رده بالای نظام برای این افراد تریبون می‌شوند تا امیال خود را جلو ببرند؛ کاملاً این قصه حساب شده به نظر می‌رسد و با توجه به سخن امام می‌توان اذعان داشت که افراد مخالف با شورای نگهبان مفسد هستند.
حجت الاسلام جوشقانیان با اشاره به افرادی که هجمه به شورای نگهبان وارد می‌کنند گفت: چطور در مواقعی که رای و نظر شورای نگهبان به نفع شان است آن را تکریم می‌کنند ولی اگر مخالف این‌ها باشد به آن حمله می‌کنند و آن را مورد هجمه قرار می‌دهند.
وی ابراز داشت: ببینید در جبهه اپوزیسیون و مخالفین نظام، نظام سلطه چه استقبالی از شگردهای افرادی که شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می‌دهند می‌کند و لذت می‌برند. وقتی این ها کنار هم هستند، نشان می‌دهد که فتنه‌ای در راه است.
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: این‌ها در طول هشت ماه فتنه‌گری خسارت‌های زیادی به نظام وارد کردند و معلوم است که آرام آرام در حال فراهم کردن مقدمات چنان فتنه‌ای هستند.
حجت الاسلام جوشقانیان در رابطه با اظهارات رییس جمهور گفت: رییس جمهور حدود و ثغور معین و مشخصی دارد و بنا به همین حوزه اختیارات با قاطعیت می‌توان گفت که هیچ اختیاری در امور مربوط به شورای نگهبان ندارد.
این استاد حوزه با اظهار تأسف از سخنان رییس جمهور درباره ابراز نگرانی وی مبنی بر رد صلاحیت‌های برخی از اصلاح طلبان گفت: چرا رییس جمهور می‌گوید که من از رد صلاحیت‌ها متأثر شدم؛ مگر هر کسی آمد باید تأیید صلاحیت شود؛ شورای نگهبان با خط کش و قانون خود وظایف خود را انجام می‌دهد و از رییس جمهور توقع لحن تظلم‌خواهانه نمی‌رود البته بعضی وقت‌ها بوی دیگری هم می‌آمد.
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز داشت: شورای نگهبان سابقه و پیشینه‌اش نشان داده است که برای دنیای افراد خود را دچار جهنم نمی‌کنند و افرادی که هستند سالیان سال مورد وثوق حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بوده‌اند و وجاهت و وثاقت شان در بین مردم مشخص و معین است.
حجت الاسلام جوشقانیان در پایان هشدار داد: افراد رد صلاحیت شده و حامیان آنها به تبعیت از فتنه 88 چانه می‌زنند تا به مقاصد خود را دست یابند؛ شورای نگهبان باید در مواضع خود ثابت قدم باشد و در مقابل این افراد ایستادگی کامل داشته باشد./836/ت302/ج
ارسال نظرات