۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۳۱۳۱۲۶
مدیر حوزه علمیه بابل خبر داد؛

شرکت 250 طلبه بابلی در المپیاد علمی مدارس علمیه شهرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به برگزاری المپیاد علمی مدارس علمیه بابل، گفت: 250 طلبه از مدارس علمیه شش گانه این شهرستان در مسابقات المپیاد علمی شرکت کردند.
حجت الاسلام عبدالعلي پور اکبر

حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مدیر حوزه علمیه بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای ارتقای وضعیت تحصیلی و کیفی بخشی به فعالیت آموزشی در سطح مدارس علمیه شهرستان، گفت: یکی از برنامه هایی که در راستای شناسایی و جذب نخبگان علمی و نیز ایجاد حس رقابت به منظور کیفیت بخشی به تحصیل طلاب در سطح شهرستان دنبال می شود، برگزاری المپیادهای علمی در بین طلاب و مدارس علمیه است.

 

وی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی المپیاد علمی، افزود: مرحله شهرستانی المپیاد علمی با حضور بیش از 250 طلبه از مدارس علمیه برادران برگزار شد و نفرات برتر برای حضور در مسابقات استانی اعزام می شوند.

 

امام جمعه تنکابن با بیان این مطلب که برگزاری المپیادهای تأثیر بسزایی در ایجاد رقابت سالم و ارتقای سطح علمی طلاب دارد، خاطرنشان کرد: طرح جامع برگزاری مسابقات علمی امکان ارزیابی، ارتقاء و بهبود نظام آموزشی را در سطح مدارس فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: مدارس علمیه شهرستان بابل دارای کیفیت بالای آموزشی به لحاظ دارا بودن امکانات مناسب و اساتید برجسته در بین مدارس علمیه کشور هستند.

 

پوراکبر با اشاره به تحصیل طلاب از 18 استان در سطح مدارس علمیه بابل، تأکید کرد: شهرستان بابل دارای شش مدرسه علمیه برادران اعم از دوره های بلند مدت و سفیران هدایت است و به دلیل کیفیت بالای آموزشی و امکانات مناسب مورد اقبال طلاب از سراسر کشور قرار می می گیرد.

 

وی افزود: مدارس علمیه بابل دارای قدمتی برابر با حوزه علمیه نجف اشرف هستند و در حدود 400 سال قبل، 19 مدرسه علمیه در این شهرستان دایر بود.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل با اشاره به تلاش برای دایر کردن مدارس علمیه تخصصی در مدیریت حوزه علمیه بابل، اظهار داشت: با توجه به نیاز امروز جامعه و رویکرد تخصص محور در این زمینه، توجه به کار تخصصی از مهمترین اهداف حوزه های علمیه محسوب می شود.

 

وی با اشاره به آغاز ثبت نام برای ورود به حوزه های علمیه، گفت: ثبت‌نام برای ورود به حوزه های علمیه از طریق اینترنت امکان پذیر است و آزمون همزمان با سراسر کشور در 27 فروردین سال آینده برگزار می شود./1313/302/ب2

ارسال نظرات