۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۳۱۳۱۶۶
استاندار آذربایجان غربی:

موقوفه سلیمان خان افشار تبدیل به احسن شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی تبدیل به احسن شدن موقوفه سلیمان خان افشار را که شامل دو سوم شهر تکاب می شود، را پیشنهاد کرد و گفت: تبدیل به احسن کردن موقوفات تکاب به لحاظ حفظ تراکم و تناسب جمعیتی برای آذربایجان غربی بسیار مهم است.
استاندار آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی عصر امروز در دیدار نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: مردم آذربایجان غربی اعم از شیعه و سنی به موضوع وقف توجه دارند.

 

وی با اشاره به موقوفه بودن برخی از ساختمان های اداری استان، اظهار داشت: سعی می شود به گونه ای عمل شود که حقی از دولت و موقوفه تضییع نشود.

 

وی گفت: متأسفانه در فرهنگ عمومی باب شده است که اموال موقوفه 25 درصد زیر قیمت ارزش‌گذاری می شود و این امر هم سبب شده است که مردم به سرمایه‌گذاری در املاک موقوفه رغبت چندانی نداشته باشند.

 

وی با اشاره به موقوفه سلیمان خان افشار شامل سه چهارم شهر تکاب، ابراز داشت: موقوفه بودن و همچنین عدم توسعه یافتگی از جمله عواملی است که سبب مهاجرت مردم و منفی شدن نرخ رشد جمعیتی این شهر شده است.

 

وی تبدیل به احسن شدن موقوفه سلیمان خان افشار را پیشنهاد کرد و گفت: مبنای این اقدام خارج کردن موقوفات از بطن جامعه نیست، بلکه به دنبال راه حل قانونی و شرعی برای جلوگیری از مهاجرت مردم و خالی شدن منطقه هستیم.

 

وی گفت: تبدیل به احسن کردن موقوفات تکاب به لحاظ حفظ تراکم و تناسب جمعیتی برای آذربایجان غربی بسیار مهم است.

 

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های چشم گیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل جدید این اداره کل نیز نیرویی ارزشی، فعال و به‌روز است که با جدیت در راستای پیشبرد اهداف نظام و سازمان در این استان تلاش دارد./936/203/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهرداد حق شناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
خدا این سلیمان خان رو با یزید همنشین کنه انشالله
0
0