۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۳۱۳۱۶۸
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تشریح کرد؛

سفارش و عمل به وقف در سیره اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اهل بیت(ع) هم خودشان اهل وقف کردن بودند و هم شیعیان را به این عمل دعوت فرموده اند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار داشت: وقف اموال در راه خدا از صدر اسلام بود و تا به الان هم ادامه داشته است.

 

وی افزود: اهل بیت(ع) هم خودشان اهل وقف کردن بودند و هم شیعیان را به این عمل دعوت فرموده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: از امام صادق(ع) نقل است که فرمودند: انسان وقتی از دنیا می رود عمل اش قطع می شود مگر سه چیز؛ علمی که مردم از آن بهره مند می شوند، فرزند صالحی که برای پدر و مادرش استغفار می کند و صدقه جاریه.

 

وی مصداق بارز صدقه جاریه را وقف اعلام کرد و گفت: امام علی(ع) نخلستانی داشتند که چاهی برای آن کندند و آب آن فوران کرد حضرت قلم و کاغذی خواستند و نوشتند که این نخلستان برای مردم فقیر مدینه صرف شود و کسی حق فروش آن را ندارد.

 

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: بر مسؤولان اوقاف و امور خیریه لازم است که در امر حفاظت از موقوفات دقت کنند تا بر مردم اطمینیان حاصل شود که موقوفات آن ها را در مورد و موضوع خود صرف می کنند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در استان مایه خیر و برکت و رونق بیش از پیش موقوفات در استان شود./936/202/ب1

ارسال نظرات