۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۳۱۳۱۶۹
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

وقف برای حوزه های علمیه از نیازهای جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تربیت عالم، فقیه و مرجع تقلید نیازمند حوزه های علمیه قوی و با پشتوانه مالی است و این مهم با ایجاد وقف های جدید میسر می شود.
وقف برای حوزه های علمیه از نیازهای جامعه است

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی امروز در دیدار نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ثبت دو موقوفه جدید با نیت حوزه های علمیه از جانب ائمه جمعه شهرستان سلماس و تکاب، اظهار داشت: امیدوارم این سنت حسنه ای باشد تا ائمه جمعه و علمای بلاد که در گذشته مشوق مردم برای وقف بودند، به شکل جدید و جدی در جهت ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند.

 

وی با اشاره به سهم ناچیز موقوفات با نیت حوزه های علمیه در سطح کشور گفت: بیشتر موقوفات حوزه های علمیه مربوط به گذشته است که این امر نشاندهنده توجه گذشتگان به دانش، علم و فرهنگ وتمدن اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: ملت ایران با معرفت و احترام دین اسلام را پذیرفتند که وجود امامزادگان و همچنین سادات نشان دهنده این امر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، با اشاره به وجود موقوفات قابل توجهی با نیت عزاداری سید الشهدا(ع) گفت: اگر روزی ملت ایران به تناسب شرایط و برای مقابله با رضاخان اموال خود را برای برپایی عزاداری سیدالشهدا وقف می کردند، امروز نیز بر اساس نیاز های روز جامعه باید نسبت به ثبت موقوفات مربوط با حوزه های علمیه اقدام شود.

 

وی گفت: در حال حاضر از مهم ترین نیازهای جامعه ایجاد موقوفات حوزه های علمیه و یا موقوفاتی است که پشتوانه حوزه های علمیه باشد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه استقلال از افتخارات حوزه های علمیه تشیع است، خاطرنشان کرد: تربیت عالم، فقیه، مرجع تقلید نیازمند حوزه های علمیه قوی و با پشتوانه مالی است که با ایجاد وقف های جدید در این زمینه میسر می شود.

 

وی گفت: برای حفظ و استمرار انقلاب اسلامی با قدرت و قوت نیازمند تقویت حوزه های علمیه هستیم چراکه شاهد هجمه های دشمنان و استعمار قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این نهاد علمی دینی هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با قدردانی از تلاش ائمه جمعه سلماس و تکاب در به وقف حوزه های علمیه به نیابت از مردم، افزود: شما به عنوان بانیان و واقفان حوزه های علمیه سبب ماندگاری و حفظ سرمایه های مردم شدید.

 

وی وجود موقوفاتی از 11 قرن پیش را نشان از ماندگاری و استمرار وقف خواند و گفت: اگر موقوفات به صورت رسمی ثبت شوند حقی از آن تضییع نمی شود.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز امیدواری کرد فرهنگ وقف همچون صدر اسلام رونق یابد و این شدنی است چراکه ملت ایران از جان خود در راه اسلام گذشتند.

 

وی گفت: باید فرهنگ موقوفه داری احیاء شود و مردم بدانند که موقوفه مال بی صاحب نیست و حق و حقوق آن باید ادا شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر خواند که در صورت عمل آن مردم برای وقف اموالشان تشویق می شوند./936/202/ب1

ارسال نظرات