۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۳۱۳۱۷۱
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

هدفمندترین راهبرد فرهنگی برای مقابله با فرهنگ غرب

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در حکومت علوی جایگاهی برای قدرت طلبی و منفعت پرستی وجود ندارد، گفت: حسابرسی دائمی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارگزاران و حکمفرمایان حکومت علوی است.
 سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم انصاری، بعد از ظهر امروز در محفل بانوان در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه عرصه حکومتی سخت‌ترین آزمون پرواپیشگی است، گفت: این عرصه مهم‌ترین رکن سبک زندگی اسلامی است و اگر این عرصه به خوبی مدیریت شود و حاکمان اسلامی مراقب اعمال خود باشند بخش عمده‌ای از اهداف سبک زندگی اسلامی محقق خواهد شد.

 

وی افزود: از آنجایی که قدرت هر کسی را با خود می‌برد اگر انسان در این عرصه کنترل و نقد و حسابرسی دائم نداشته باشد، نمی‌تواند در مسیر الهی و الگوی زیست مسلمانی گام بردارد.

 

استاد جامعة الزهرا(س) تصریح کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه برای اینکه این بعد مهم از زیست مسلمانی در جامعه محقق شود به حکمفرمایان توصیه می‌کنند که نسبت به اعمال خود حسابرسی داشته باشند و می‌فرمایند بر حاکم اسلامی واجب است که در هر شب و روز اعمال خود را مورد سنجش قرار دهد.

 

خانم انصاری با اشاره به اینکه مردم بر دین امام و رهبران خود هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین کارهای فرهنگی که رهبران کنونی و دولتمردان و متولیان فرهنگ به جای شعار دادن می‌توانند در زمینه نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی انجام دهند این است که حسابرسی اعمال را الگوی خود قرار دهند و این حسابرسی به گونه‌ای در رفتارشان نمود داشته باشد که مردم هم از آن‌ها الگوبرداری کرده و این سنت حسنه را در زندگی خود انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه هدف حضرت علی (ع) از تأکید بسیار زیاد بر حسابرسی اعمال این است که موجب پیشرفت و آبادانی می شود، گفت: حسابرسی مهر و مهربانی را در جامعه افزایش داده و زمینه‌ساز افزایش تواضع و خردورزی در میان مردم می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شیوه علوی حسابرسی اعمال است و با وجود اینکه حضرت علی(ع) دارای مقام عصمت بودند همواره در مسجد مشغول طلب استغفار بودند که استغفار حضرت نه به خاطر گناه بلکه به خاطر این بود که پیروان و محبان ایشان از این امام همام الگوبرداری کرده و این سنت و سبک را در زندگی خود پیاده کنند.

 

خانم انصاری یادآور شد: بزرگترین فرهنگی که پشتوانه سایر ارزش‌ها و فرهنگ‌های اسلامی است حسابرسی اعمال است و این کم هزینه ترین و هدفمندترین راهبرد فرهنگی برای مقابله با فرهنگ منحط غربی خواهد بود./968/پ202/ی

ارسال نظرات