۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۱۳۱۸۱
رییس کمیته علمی اجلاس سراسری نماز کل کشور:

ترویج اقامه نماز مؤثرترین روش در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته علمی اجلاس سراسری نماز کل کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت نماز، گفت: مؤثرترین راه‌ها برای کاستن آسیب‌های اجتماعی ترویج اقامه نماز در سطح جامعه است.
مسعود دريس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود دریس رییس کمیته علمی اجلاس سراسری نماز کل کشور امروز در دوره آموزشی روحانیان اقامه نماز که در سرای محله شهید غیوری برگزار شد با اشاره به فرمان حیات بخش امام خامنه‌ای در اجلاس اقامه نماز که حاوی مطالبات مهم و جدی ایشان بود، گفت: حضرت آقا در پیام اخیر خود درباره اقامه نماز به راه نرفته‌ای اشاره دارد که توصیه گام نهادن در این مسیر را به همگان تذکر می‌دهند.

 

وی افزود: راه نرفته شامل ظرفیت‌ها، میدان کار و نیاز و عطش جامعه اسلامی برای رسیدن به نقطه مطلوب عنوان می‌شود.

 

دریس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ظرفیت‌های متراکم این ملت را آزاد کرد، بیان داشت: انقلاب اسلامی در طول 38 سال ظرفیت‌های قابل توجهی را آزاد کرد اما بسیاری از ظرفیت‌ها  هنوز باقی مانده است و از مهم ترین وظایف امروز ما استفاده درست از این ظرفیت‌ها است.

 

رییس کمیته علمی اجلاس سراسری نماز کل کشور با اشاره به بیان رهبری، در خصوص در نظر گرفتن فضاهای خالی و تلاش‌پذیر که در اجلاس 23 اقامه نماز مطرح شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در 23 اجلاس اقامه نماز، توجه به ساختن مساجد، فراهم آوردن فرصت برای اقامه نماز برای مسافران زمینی و هوایی، ترتیب دادن نماز در دانشگاه‌ها و مدارس، بهره‌گیری از شیوه‌های هنری در ترویج نماز، تولید مقاله و کتاب در راستای تبیین زیبای این عمل، توصیه داشتند.

 

وی با اشاره به پیام رهبری درباره وظایف و رسالت مدیران و مسؤولان و دارندگان امکانات مادی و معنوی در خصوص اقامه نماز، گفت: رهبر معظم انقلاب به این افراد توصیه می‌کند که عظمت این مساله را به درستی دریابند و گام در راه عمل نهند؛ همچنین بیان داشتند که مؤثرترین راه‌ها برای کاستن آسیب‌های اجتماعی ترویج اقامه نماز در سطح جامعه است.

 

دریس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر کسی یک مقدار وجدان ولایی داشته باشد حتی یک نفر در کشور نباید در اقامه نماز سهل انگاری کند؛ فرهنگ سازی و ترویج نماز از مهم ترین وظایف ما به شمار می‌رود و اگر در این امر سهل انگاری صورت پذیرد هرگز در قیامت به این غفلت پاسخگو نخواهیم بود.

 

رییس کمیته علمی اجلاس سراسری نماز کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز با عزم راسخ و کار مداوم می‌توانند سلامت روحی و معنوی مردم و جامعه را تأین کند به طوری که رهبر این امر را به امری ممکن تعبیر می‌کنند./813/202/ب1

ارسال نظرات