۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۳۱۳۱۹۰
استاد حوزه علمیه:

صبر کلیدی قرآنی برای رسیدن به گنج های بی پایان عالم هستی است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) گفت: صبر کلیدی قرآنی برای رسیدن به گنج های بی پایان عالم هستی است و هرکس می‌خواهد به این گنج های معنوی و خلد برین برسد باید صبر را پیشوای خود در زندگی قرار دهد.
صبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  خانم مؤمنی حبیب آبادی، استاد حوزه علمیه شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم، انسان در مشکلات به صبر و نماز توصیه شده است، گفت: قرار دادن واژه صبر در کنار واژه نماز نشان دهنده جایگاه برجسته صبر در زندگی انسان است و بیان می‌کند که همان‌گونه که نماز انسان را به هدف هستی نزدیک می‌کند، صبر هم در کنار نماز انسان را به هدف می‌رساند و مانند یک سپر دفاعی انسان را در مقابل نفوذ شیطان مقاوم می کند.

 

وی افزود: نکته قابل توجه این است که واژه صبر از نظر لغوی به معنای وسیله‌ای است که مانع اغیار شده و انسان را به هدف می‌رساند، بنابراین صبر هم مانند نماز انسان را به تقرب الی اللّه نزدیک می‌کند و در مشکلات از نظر روحی و روانی انسان را تقویت می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: قرار گرفتن صبر در کنار نماز نشان می‌دهد که همان‌گونه که نماز در زندگی انسان واجب است، صبر هم واجب بوده و این معجزه صبر است که انسان را به پیروزی‌های بزرگ نزدیک می‌کند.

 

خانم حبیب آبادی با بیان اینکه صبر حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا بهترین درس برای کسانی است که صبر را الگوی خود قرار می دهند، تصریح کرد: حضرت زینب(س) در کربلا به جای ناله و زاری و شکایت صبر پیشه کردند و به روشنگری پرداختند و همین صبر ایشان است که در طول قرن‌های متمادی مؤثر واقع شده و توانسته زمینه بیداری و آگاهی مردم را فراهم کند.

 

وی با تأکید بر اینکه صبر مانند یک مرهم و پادزهری است که زخم‌های انسان را درمان می‌کند، گفت: اگر صبر نبود انسان نمی‌توانست پس از مرگ یکی از عزیزانشان به حیات خود ادامه دهد ولی صبر توانسته بزرگترین درد و آلام بشری را مرهم باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان‌هایی که از نعمت صبر محروم هستند خیلی زود در کوره‌ راه های زندگی از پا درآمده و تسلیم شیطان شده‌اند ولی انسان‌های صبور مانند حضرت ایوب و حضرت زینب(س) توانسته اند هدایتگر نسل بشری باشند.


خانم حبیب آبادی یادآور شد: صبر کلیدی قرآنی برای رسیدن به گنج های بی پایان عالم هستی است و هرکس می‌خواهد به این گنج های معنوی و خلد برین برسد باید صبر را پیشوای خود در زندگی قرار دهد./968/202/ب2

ارسال نظرات