۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۱۳۱۹۴
همزمان با دهه فجر؛

همایش بصیرتی علما و روحانیان در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر همایش بصیرتی علما و روحانیان از سوی حوزه علمیه این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام مهرپويان- نشست خبري کميته هاي ستاد گراميداشت دهه فجر خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی و دبیر کمیته حوزه و روحانیت ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، عصر امروز در نشست خبری کمیته های تخصصی این ستاد، با اشاره به برنامه های کمیته حوزه و روحانیت، اظهار کرد: تا سال گذشته کمیته حوزه و روحانیت در ستاد گرامیداشت دهه فجر وجود نداشت اما خوشبختانه با پیگیری های انجام شده امسال این کمیته در تمامی ستادهای استانی گرامیداشت دهه فجر تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه 9 نهاد فرهنگی و مذهبی در کمیته حوزه و روحانیت ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی عضویت دارند، افزود: در ایام الله دهه فجر امسال هفت برنامه شاخص از سوی این کمیته و با مشارکت دستگاه های مختلف عضو اجرا می شود.

 

حجت الاسلام مهرپویان با اشاره به وجود 71 طلبه و روحانی شهید در خراسان شمالی، اضافه کرد: با توجه به تعداد شهدای استان و جمعیت اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس، روحانیان بیشترین شمار شهدا را به نسبت جمعیت این قشر، تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره 71 شهید طلبه و روحانی از جمله برنامه کمیته حوزه و روحانیت در دهه فجر است، اضافه کرد: در این راستا محافل انس با شهدای روحانی و طلبه در حوزه های علمیه چهار شهر بجنورد، فاروج، آشخانه و شیروان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام مهرپویان با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر در همه مدارس علمیه استان برنامه های مختلف فرهنگی و بصیرتی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مسابقات ورزشی جام فجر یکی از این برنامه ها است که از پانزدهم بهمن ماه به مدت دو روز در رشته های تنیس روی میز، فوتسال و دو و میدانی در بین مدارس علمیه شهرستان های هشت گانه استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مهرپویان با بیان اینکه برگزاری همایش علما و روحانیان دیگر برنامه کمیته حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر استان است، افزود: افزون بر این همزمان با دهه فجر برنامه «10 شب، 10 مسجد» در 10 مسجد شاخص سطح بجنورد و مسابقه کتاب‌خوانی در بین مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

 

وی برگزاری برنامه های بصیرتی انقلاب در تمامی مدارس، دیدار طلاب با ائمه محترم جمعه، برگزاری کلاس های بصیریتی برای دانش آموزان، دیدار با خانواده بعضی از شهدای روحانی و ایثارگر و اعزام 120 نفر از طلاب به مناطق جنگی را از دیگر برنامه های کمیته حوزه و روحانیت ستاد گرامیداشت دهه فجر استان خراسان شمالی ذکر کرد.

 

حجت الاسلام مهرپویان ادامه داد: 120 نفر از طلاب مدارس علمیه شهرستان های مختلف خراسان شمالی در تاریخ بیست و چهارم بهمن ماه در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق سابق عملیاتی اعزام شده و با شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق می کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصت برای ارائه خدمات نظام اسلامی به مردم است، خاطرنشان کرد: باید روحانیان در این دهه خدمات انقلاب و نظام اسلامی را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

 

حجت الاسلام مهرپویان با تأکید بر برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های دهه فجر در این استان، اظهار کرد: برگزاری پرشور و شعور برنامه های ایام الله دهه فجر در گرو همراهی و همکاری دستگاه های مختلف است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام دینی در این کشور خون های زیادی ریخته شده است، تصریح کرد: اکنون همه وظیفه داریم تا حافظ این خون‌های پاک و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم.

 

مسؤول فرهنگی نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان افزود: روحانیان پیشگامان عرصه مبارزه علیه رژیم ستم شاهی و هدایت‌گران انقلابیون بوده و در این راه نیز شمار زیادی از آنها به شهادت رسیده و یا زندانی شده اند به همین دلیل اکنون برای حفاظت و حراست از این نعمت عظیم نیز نقشی ویژه و حیاتی دارند./9314/202/ب3

ارسال نظرات