۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۳۱۳۱۹۹
استاد حوزه علمیه خواهران قم:

دشمنان به دنبال تخریب فرهنگ شهادت‌طلبی و انتظار در تشیع هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد جامعة الزهرا با بیان این‌که غربی‌ها فرهنگ شیعی را خطر جدی برای خود می‌دانند، گفت: دشمنان در صدد هستند بحث شهادت‌طلبی و انتظار را که دو بال کلیدی شیعه هستند، از بین ببرند و به دنبال تخریب این دو فرهنگ در تشیع هستند.
مريم معين الاسلام، استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مریم معین الاسلام، استاد جامعه الزهرا، عصر امروز در همایش «عصر امام خمینی(ره)، تحولات جهانی» که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین مسأله در مقابله با دشمن، دشمن شناسی است و تا وقتی که ما استراتژی دشمن را نشناسیم در راه مقابله با دشمن موفق نخواهیم بود.


وی با بیان این که علامه امینی می‌فرمودند که اگر من مرجع بودم تمام وجوهات را به طلاب می‌دادم تا به سفرهای خارجی بروند و خصوصیات زمانه را بشناسند و متناسب با زمان تبلیغ کنند، افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند که اگر زمان خود را نشناسید به نتیجه نخواهید رسید و امام علی(ع) هم در روایتی می‌فرمایند هر کس زمان خود را بشناسد می‌تواند با دشمن مقابله کند.


معین الاسلام خاطرنشان کرد: دشمن از زمانی به شکل جدی پروژه اسلام هراسی را شروع کرد که ساموئل هانتینگتون تئوری خود مبنی بر برخورد تمدن‌ها را ارائه کرد و در همین پروژه وحشت خود را از کاربردی بودن اسلام بیان کرد و گفت که اسلام این ظرفیت را دارد که تمدن غرب را شکست دهد.


وی با بیان این که هانتینگتون در همین پروژه می‌گوید امروز اسلام و ظرفیت تشیع خطر جدی برای غرب و آمریکا است، یادآور شد: او پیشنهاد می‌دهد که اگر غرب می‌خواهد سبک زندگی آمریکایی را در جهان پیاده کند، باید فرهنگ تشیع را در هم بشکند و بعد از این نظریه بود که طبل جنگ با شیعه به صدا درآمد اسلام هراسی آغاز شد و به تدریج تبدیل به اسلام ستیزی و در نهایت شیعه ستیزی شد و او می‌گوید ام القرای اسلام جمهوری اسلامی است و اگر قرار است اسلام را تخریب کنیم باید ایران را تخریب کنیم زیرا مرکز اسلام ایران و به ویژه شهر قم است و متأسفانه امروز برای استحاله فرهنگی قم نقشه ویژه دارند.


استاد حوزه علمیه خواهران قم با بیان این که هدف اصلی آنها برای استحاله فرهنگی ایران تمرکز بر روی زنان جامعه است، گفت: آنها به این نتیجه رسیده اند که زنان فرهنگ سازند و اگر می خواهند به نتیجه برسند باید زن ایرانی را استحاله کنند و حجاب و عفاف را از زنان ایرانی بگیرند و امروز می‌گویند ما بعد از میلیاردها دلار هزینه موفق شدیم چادر سیاه زنان را تبدیل به مانتو کوتاه کنیم و اگر بتوانیم این روسری را هم از زنان بگیریم دیگر چیزی از اسلام در ایران باقی نخواهد ماند.


وی افزود: امروز کار به جایی رسیده است که در قم هم زنان از حجاب کافی برخوردار نیستند و متأسفانه ما هم هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهیم و هیچ توجهی به استحاله فرهنگی آشکاری که در ایران در حال رخ دادن است نمی‌کنیم که بسیار خطرناک است.


معین الاسلام با اشاره به این که غربی‌ها فرهنگ شیعی را خطر جدی برای خود می دانند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل به دنبال ضربه زدن به فرهنگ شیعی هستند و تشیع انگلیسی هم از همین جا آب می‌خورد؛ هالیوود هم برای تخریب جریان مهدویت فیلم‌های زیادی می‌سازند و مؤسسه‌های گونانون را به راه انداخته اند که مفاهیم مهدویت و عاشورا را که بحث شهادت طلبی و انتظار را که دو بال کلیدی شیعه هستند را از بین ببرند و به دنبال تخریب این دو فرهنگ در تشیع هستند.


وی با بیان این که ما باید دشمن را بشناسیم که بر روی چه موضوعی برنامه ریزی می‌کند گفت: آنها شهادت طلبی و عدالت طلبی را دو بال شیعه برای پرواز می‌دانند که زرهی به نام ولایت فقیه دارد و معتقدند که ما اگر می خواهیم به شیعه آسیب برسانیم باید ولایت فقیه را از بین ببریم.


محقق و پژوهشگر حوزه علمیه افزود: مسأله دیگری که امریکایی ها دنبال می کنند تغییر میل مردم است و می‌گویند برای تغییر میل مردم باید ولایت فقیه را در اذهان مردم تضعیف بکنیم و در دستور کار آنها تغییر قانون اساسی و تضعیف شورای نگهبان است که امروزه شاهد این فعالیتها گسترده بر علیه شورای نگهبان و شخصیت آیت الله جنتی هستیم و در صورت در دست گرفتن مجلس قانون اساسی هم در خطر خواهد بود.


وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرمودند «تقویت نظام اسلامی بیعت با رسول الله است»، اظهار داشت: این یکی از مهم‌ترین وظیفه مبلغان است و باید تمام سعی خود را در تحکیم نظام و ولایت فقیه بکنیم و مبلغان خواهر به خاطر نفوذی که در جامعه دارند می‌توانند سهم مؤثری در تبلیغ دین و تحکیم نظام داشته باشند.


معین‌الاسلام داشتن پوشش خوب و شیک را مورد قبول اسلام دانست و خاطرنشان کرد: شیک پوشی باید با حفظ چارچوب‌های دین باشد ولی متأسفانه قوانین مربوط به حجاب به تمسخر گرفته می‌شود و ما می‌بینیم که در هواپیماها مهمانداران دعوت به حجاب اسلامی می‌کنند ولی خودشان از غلیظ ترن آرایش‌ها برخوردارند که باید فرهنگ سازی شود و کار عمیق فرهنگی صورت بگیرد زیرا با قانون‌ به تنهایی نمی‌شود حجاب که یک مسأله عقیدتی و فرهنگی است را درست کرد./843/202/ب2

ارسال نظرات