۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۳۱۳۲۱۹
به همت ستاد عتبات دانشگاهیان؛

مسابقات فرهنگی ویژه دانشجویان زائر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان همراه با مجموعه مسابقات چراغ راه هدایت ویژه زائران دانشگاهی عتبات عالیات با جوایز ارزنده ای برگزار می شود.
ستاد عتبات دانشگاهيان

به گزارش خبرگزاری رسا، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هر ساله برنامه های فرهنگی و مسابقات مختلفی ویژه دانشگاهیان عمره گزار و زایران دانشگاهی عتبات در بخش های مختلف فرهنگی –هنری برگزار می کند و در سال جاری نیز مجموعه مسابقات چراغ راه هدایت برای زائرین دانشگاهی عتبات در نظر گرفته شده است.

 

مسابقه "چراغ راه هدایت" ویژه چهاردهمین دوره عتبات دانشگاهیان در 4 فصل اصلی حین و بعد از سفر طراحی شده است.

 

بخش کتابخوانی این مسابقه از کتب "هشت بهشت"،"فرزانگان حرم" و "چهارفصل عاشقی" طراحی شده است و به صورت حضوری در هتل های محل استقرار دانشگاهیان در کربلای معلا و نجف اشرف برگزار خواهد شد.

 

فصل های بعدی این مسابقه ویژه بعد از سفر عتبات است؛ شامل شعر، داستان، سفرنامه(حداقل در 5 صفحه A4) و خاطره نگاری و عکاسی به صورت حرفه ای و موبایلی است.

 

محوریت و موضوع این مسابقه ها "ثبت نام در عتبات دانشگاهیان تا قرعه کشی؛ اعزام و حضور در عتبات مقدسه"است.

 

زائران می توانند با ارسال عکس های خود که با دوربین دیجیتال و یا موبایل از حرمین شریفین، عکس های دسته جمعی در اماکن زیارتی و عکس هایی که با موبایل در طول سفر گرفته شده، در این مسابقه شرکت کنند.

 

گفتنی است مسابقه کتابخوانی تنها در ایام حضور زائران در عتبات عالیات برگزار خواهد شد و زمان برگزاری مسابقه توسط نمایندگان ستاد به اطلاع زائران خواهد رسید.

 

مهلت ارسال آثار در بقیه بخش ها تا پایان اردیبهشت ماه سال 1395 است و زایران برای ارسال آثار می توانند تمام بخش های مسابقه را به صورت تلگرامی، ایمیل و یا از طریق پست برای ستاد به شماره تلگرام:09300025425، ایمیل:atabat@labbayk.ir ارسال کنند.

 

همچنین آدرس پستی:قم.خیابان شهید صدوقی،خیابان حضرت ابوالفضل(ع).پلاک 38 و تلفن 02532943774 و 02166950747 الی 53 آماده پاسخگویی به سئوالات زایران دانشجو است.

 

برای برگزیدگان این مسابقه جوایز ویژه ای در نظر گرفته شده است و در هر بخش به ترتیب به نفرات اول، کمک هزینه سفر زیارتی پنج میلیون ریالی،نفر دوم کمک هزینه سفر زیارتی سه میلیون ریالی و نفر سوم کمک هزینه سفر زیارتی دو میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

 

زائرین برای شرکت در مسابقه کتابخوانی بسته فرهنگی که در جلسه قبل از سفر به زائرین اهدا می شود را در طول سفر به همراه داشته باشند و آن را به دقت مطالعه کنند.

 

تصاویر، نوشته ها و آثاری که برای شرکت در مسابقه ارسال می شود در مجلات ستاد،سایت لبیک و شبکه های اجتماعی مختلف ستاد منتشر می شود و آثار برگزیده هم در پایان به عنوان مجموعه آثار چاپ خواهد شد./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات