۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۳۱۳۲۲۶
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

شورای نگهبان هیچ گاه حزبی و جناحی عمل نکرده و نمی کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با بیان این که شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی و ناظر استصوابی در انتخابات ها مأموریت بسیار سنگینی دارد، اظهارات غیر مسؤولانه افراد را به صلاح خودشان و البته مصلحت نظام جموری اسلامی ندانست.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از هجمه های گسترده علیه شورای نگهبان گفت: در همه انتخابات ها معمولا کسانی که شایستگی انتخاب شدن توسط ملت بصیر ایران اسامی را ندارند پا به عرصه انتخابات می گذارند و با توجه به وظیفه قانونی شورای محترم نگهبان با نظارت استصوابی از فیلتر شورای نگهبان عبور نمی کنند.


وی افزود: این افراد با کمک فتنه گران خارجی و دست اندرکاران داخلی گاهی شانتاژهایی علیه نهاد مبارک شورای نگهبان به راه می اندازند و به قصد تخریب ارکان نظام فعالیت های گسترده ای را در عرصه های گوناگون تبلیغی انجام می دهند.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اعضای شورای نگهبان شخصیت های برجسته حوزوی بوده و دارای شایستگی های علمی و ملی مورد تأیید رهبر انقلاب هستند، اظهار داشت: به یقین این افراد به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می کنند.


وی ادامه داد: در صورتی که شورای نگهبان صلاحیت فردی را احراز کند برای انتخابات اطلاع رسانی لازم را به مردم انجام خواهد داد، در صورتی که احراز نشود یا احراز عدم صلاحیت صورت گیرد به یقین در انجام وظیفه قانونی خود لحظه ای درنگ نخواهند کرد؛ مردم با اعتمادی قریب 4 دهه ای که به شورای نگهبان دارند می دانند که آن ها کسانی نیستند که جناحی و حزبی عمل کنند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شورای نگهبان بر اساس سلیقه شخصی و فردی با افراد برخورد نمی کند، ابراز داشت: شورای نگهبان مصلحت نظام را در نظر می گیرد و آن گونه که لازم است به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل می کنند.


وی با اشاره به برخی از اظهارات غیر مسؤولانه درباره فعالیت های شورای نگهبان عنوان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی برای هر ارگان، نهاد و سازمانی وظیفه خاصی را تعریف کرده و شورای نگهبان نیز از این قاعده مستثنی نیست.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی و ناظر استصوابی در انتخابات ها مأموریت بسیار سنگینی دارد، اظهارات غیر مسؤولانه افراد در تخریب شورای محترم نگهبان مسلما به صلاح خود اظهارنظرکنندگان و به مصلحت نظام جموری اسلامی نخواهد بود.


وی اضافه کرد: باید همه تلاش کنند با احترام به قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه به همه نهادهای قانونی احترام بگذارند تا قانون سر جای خود بنشید، تمکین به قانون و تسلیم در برابر نظارت استصوابی شورای نگهبان وظیفه هر فردی است که در چارچوب قانون اساسی در انتخابات شرکت کرده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات