۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۳۱۳۲۴۲
استاد حوزه علمیه قم:

خانواده مهم‌ترین رکن تربیت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم خانواده را مهم‌ترین رکن تربیت جامعه دانست و گفت: خانواده مهم‌ترین رکن برای بسترسازی تربیت جامعه است و از همین جهت است که شبکه های ماهواره ای برای از بین بردن نظام جامعه تمرکز خود را بر روی خانواده قرار داده اند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد اسدبیگی استاد حوزه علمیه قم در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم که شب گذشته در مسجد حضرت اباالفضل(ع) خشاره بیابان سردار شهید حسین همدانی برگزار شد با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام برادران واقعی خود را کسانی معرفی می کند که در دفاع از مظلوم در اقصی نقاط عالم به پا می خیزند و در راه دفاع از مظلوم شهید می شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به یکسان بودن آفرینش انسان ها گفت: تفاوت میان افرادی که برای نجات مظلومی به پا می خیزند و کشته می شوند و کسانی که حتی برای دفاع از ناموس خود هم واکنش نشان نمی دهند در این است که بستر یکسانی برای رشد این افراد وجود نداشته است.

 

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی ازائمه معصومین خاطر نشان کرد: در روایات آمده است که تربیت فرزندان در دوران مختلف با هم متفاوت است در 7 سال اول باید با محبت با کودک رفتار شود در 7 سال دوم باید با کودک در کارها مشاوره کرد، در 7 سال سوم باید با کودک معامله کرد و قرآن در این زمینه می فرماید که از زمین پاک گیاهان پاک می روید و این نشان از اهمیت بستر مناسب برای تتربیت فرزندان دارد.

 

وی یادآور شد: روی تربیت قرآنی و روایی فرزندان توجه به ثقلین پیامبر است چرا که در غیر این صورت انسان دچار انحراف می شود در روایتی از پیامبر نقل شده است که به امام علی فرمودند همان مقدار که تو راه های هدایت را می شناسی شیطان نیز راه های گمراهی و ضلالت را می شناسد.

 

حجت الاسلام اسدبیگی خلقت زوج زوج انسان ها را معجزه خداوند توصیف کرد گفت: خداوند انسان ها را به صورت زوج زوج آفریده است و نباید انسان ها بت عواملی مثل مهریه و جهیزیه و سایر این امور نظام الهی را خدشه دار کنند چرا که در جامعه امروز یکی از بحران ها، ازدواج دیر هنگام و مشکل است.

 

وی در پایان خانواده را مهم ترین رکن تربیت جامعه دانست و افزود: خانواده مهم ترین رکن برای بسترسازی تربیت جامعه است و از همین جهت است که شبکه های ماهواره ای برای از بین بردن نظام جامعه تمرکز خود را بر روی خانواده قرار داده اند./979/202/ب1

ارسال نظرات