۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۳۱۳۲۵۱
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

300 طلبه جدیدالورود در مدارس علمیه خراسان شمالی پذیرش می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اشاره به آغاز ثبت نام ورود به حوزه‌های علمیه استان از پانزدهم بهمن ماه، گفت: برای سال تحصیلی آتی سهمیه پذیرش در مدارس علمیه خراسان شمالی، 300 طلبه در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام سالاري- نشست پذيرش حوزه علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی پذیرش حوزه علمیه استان، با اشاره به اینکه نام‌نویسی برای ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی برای سال تحصیلی 96-95 از پانزدهم بهمن ماه امسال آغاز می شود، افزود: ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی آتی سهمیه پذیرش طلبه در مدارس علمیه استان خراسان شمالی 300 نفر است، اضافه کرد: با توجه به استقبال مناسبی که سال گذشته در این زمینه صورت گرفت امید می رود امسال نیز شاهد این رخداد بابرکت در استان بوده و شمار زیادی از متقاضیان برای ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی نام‌نویسی کنند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه گزینش بهتر و جذب نخبگان به حوزه‌های علمیه یکی از رویکردهای اصلی در این زمینه است، خاطرنشان کرد: در این راستا نشست‌های همفکری و همکاری با نهادها و ادارات فرهنگی و اجرایی استان با عاملیت ریاست شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی برگزار شده و در آینده نیز برگزار می شود.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه استان می توانند از پانزدهم بهمن تا پایان اسفندماه امسال برای ثبت نام اینترنتی اقدام کنند، افزود: پس از ثبت نام اینترنتی، متقاضیان برای ویرایش اطلاعات خود از بیست و یکم الی بیست و پنجم فروردین ماه سال آتی به مدت پنج روز فرصت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه کارت ورود به جلسه آزمون کتبی ورودی به مدارس علمیه خراسان نیز از اول تا ششم اردیبهشت ماه 95 قابل دریافت است، افزود: آزمون کتبی ورودی به حوزه علمیه خراسان، به صورت همزمان در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در تاریخ دهم اردیبهشت ماه 95 برگزار شده و نتایج آزمون کتبی نیز سی ام اردیبهشت ماه اعلام می شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با یادآوری اینکه پذیرش در حوزه های علمیه خراسان شمالی در دو مقطع بلندمدت و سفیران هدایت انجام می شود، اظهار کرد: برادران دارای مقاطع سیکل(نظام قدیم و پایه نهم دوره اول دبیرستان نظام جدید) و دیپلم و خواهران در مقطع دیپلم می توانند در آزمون دوره بلندمدت حوزه علمیه خراسان شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین خواهران و برادران با مقطع تحصیلی دیپلم به بالا می توانند در دوره سفیران هدایت برای تحصیل در مدارس علمیه استان نام نویسی کنند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: البته متقاضیان خواهر و برادر دارای مدارک تحصیلی کاردانی و بالاتر که متقاضی تحصیل در مدارس علمیه هستند ملزم به شرکت در آزمون کتبی ورودی نیستند بلکه این افراد بعد از اتمام ثبت نام به مرحله تحقیق و مصاحبه ارجاع داده می شوند.

 

وی با بیان اینکه متقاضیان پس از شرکت در آزمون پذیرش و کسب نمره قبولی، باید مراحل مصاحبه، گزینش و دوره تثبیتی را گذرانده و در صورت مؤفقیت در این دوره ها به عنوان طلبه تحصیل خود را آغاز می کنند، گفت: بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی، زمان انجام مصاحبه از پذیرفته شدگان از بیستم خرداد الی سوم تیرماه سال آتی بوده که اسامی پذیرفته‌شدگان این مرحله در بخش برادران بیستم تیرماه و در بخش خواهران نیز دهم مردادماه اعلام می شود.

 

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: دوره تثبیتی و مرحله نهایی مصاحبه خواهران و برادران برای ورود به مدارس علمیه خراسان نیز از بیست و دوم تیر الی سی و یکم مردادماه سال آتی انجام می شود.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به فعالیت 15 مدرسه علمیه در شهرستان‌های هشت گانه خراسان شمالی، اظهار کرد: این تعداد شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران بوده که در سال تحصیلی جاری در آنها در مجموع هزار و 250 طلبه خواهر و برادر در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات