۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۳۱۳۲۷۸
مولوی نذیر احمد سلامی:

ابعاد ضد دینی تکفیری ها باید به جهانیان معرفی شود

خبرگزاری رسا ـ مولوی نذیر احمد سلامی، فتنه مستشرقان و بیداری اسلامی را علل پیدایش تکفیری‌ها دانست و گفت: آینده تکفیر به ما مسلمانان بازمی‌گردد؛ اگر بتوانیم ابعاد ضد دینی آن و اسلام واقعی را به جهان اسلام معرفی کنیم، تکفیر از بین خواهد رفت.
مولوي نذير احمد سلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولوی نذیر احمد سلامی در نشستی علمی در کنگره مقابله با تکفیری‌ها، به بررسی علل گسترش تکفیری‌ها در جهان اسلام پرداخت و اظهار داشت: مقابله با جریان‌های تکفیری یکی از اهم ضروریات اسلام است؛ غربی‌ها بعد از جنگ‌های سلیبی به سوی راهکارهایی برای مقابله با مسلمانان همچون استشراق و جهانی کردن رفتند.

 

این مفتی اهل‌سنت بیان کرد: مستشرقین بعد از شکست دنیای غرب آمدند تا اسباب پیروزی مسلمانان را بررسی کنند؛ از این‌رو کتاب‌هایی نوشتند و داستان‌های شخصیت‌های بزرگ اسلام را به نگارش درآوردند و در این میان، اهداف خود را پیگیری کردند.

 

وی ادامه داد: مستشرقان با بررسی‌های میدانی خود به این نتیجه رسیدند که ابتدا اختلاف نظری به وجود آوردند که به نتیجه نرسید؛ سپس به دنبال ایجاد اختلاف قومی و مذهبی رفتند.

 

مولوی نذیر احمد سلامی ابراز کرد: البته تردیدی نیست که یکی دیگر از عوامل گسترش تکفیر، پیروز شدن انقلاب اسلامی و ایجاد موج جدید اسلامی بود؛ و به سبب فقدان وجود رهبر در برخی از کشورهای اسلامی، عقاید خود را تبلیغ و ترویج کنند.

 

وی افزود: این‌که تکفیری‌ها به جایی رسیده‌اند که در کشورهای اسلامی بحران آفریدند، قابل کنترل هستند اما نمی‌توان آنان را از میان برداشت.

 

این مفتی اهل‌سنت خاطرنشان کرد:‌ گسترش جریان‌های تکفیری بر اساس عواملی همچون شکست دشمن در جنگ‌های صلیبی و ایجاد موج جدید بیداری اسلامی و اختلاف میان فرقه‌های اسلامی و مسلمانان است.

 

وی یادآور شد: اختلافات میان مسلمانان به سبب ساده اندیشی آنان به وجود آمده و دشمن از این ابزار استفاده کرد و ابزار تقویت خود را فراهم آورد.

 

مولوی نذیر احمد سلامی در ادامه نشست در پاسخ به سؤالی درباره آینده تکفیری‌ها خاطرنشان کرد:‌ آینده تکفیر به ما مسلمانان بازمی‌گردد؛ اگر بتوانیم ابعاد ضد دینی آن و اسلام واقعی را به جهان اسلام معرفی کنیم، تکفیر از بین خواهد رفت./997/

ارسال نظرات