۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۱۳۲۹۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیوست فرهنگی به همه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کشور ضمیمه شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی بدون پیوست فرهنگی معنا ندارد، گفت: بر این اساس باید به همه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های توسعه‌ای و اقتصادی در کشور و استان، پیوست فرهنگی ضمیمه شود.
حجت الاسلام يعقوبي- شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در پنجاه و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور اعضای این شورا در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، با اشاره به رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت و وظیفه این شورا نهادینه کردن فرهنگ انقلابی و اسلامی در همه سطوح جامعه است.

 

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ما فرهنگی بوده و از طرف دیگر در تمامی جوامع، فرهنگ اساس و پایه امور مختلف محسوب می شود، افزود: از این رو باید پذیرفت که اصلاح و ارتقای فرهنگ، اساس توسعه و پیشرفت در تمامی زمینه ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز هست، تأکید کرد: در این راستا باید در همه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در کشور و استان، در بخش های مختلف هویت فرهنگی را مدنظر قرار دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی بدون پیوست فرهنگی معنا ندارد، ادامه داد: بر این اساس ضمیمه شدن پیوست فرهنگی به طرح‌ها و پروژه های توسعه‌ای و اقتصادی امری لازم و ضروری بوده که می بایست مورد توجه مسؤولان و متولیان بخش های مختلف قرار گیرد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با یادآوری اینکه فرهنگ دینی و اسلام ناب محمدی پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: به همین دلیل لازم است این مهم در همه بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور جاری و ساری باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه رسالت همه انبیای الهی در دو شعار محوری گسترش فرهنگ عبودیت و از بین بردن فرهنگ منیت خلاصه می شود، تصریح کرد: انبیا و اولیای الهی تلاش کردند تا این دو فرهنگ را در جامعه اسلامی پیاده کنند به همین دلیل اگر در جامعه ای دینی منیت‌ها از بین رفته و عبودیت و بندگی باری تعالی گسترش یابد، آن جامعه در مسیر اهداف انبیای الهی در حال حرکت بوده و در راستای نهضت انبیاء و اولیاء قرار دارد.

 

وی ادامه داد: درواقع هنر انبیا و اولیای الهی نیز گسترش فرهنگ عبودیت و از بین بردن خوی منیت در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه بود که می بایست امروز نیز همین امر پیگیری شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی به میزبانی خراسان شمالی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب موضوع سبک زندگی اسلامی را برای نخستین بار در سفر به این استان مطرح کردند و در حالی که اکنون این موضوع به یک تکیه‌گاه در کشور بدل شده، پرداختن به آن یکی از سرمایه‌های معنوی استان خراسان شمالی خواهد بود.

 

وی تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی از جمله مسائل مهم و مؤثری است که برای تحقق آن می بایست همه دست به دست هم داده و رهنمود رهبر معظم انقلاب را در استان و کشور اجرایی کنیم./9314/202/ب1

ارسال نظرات