۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۳۹۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی مطرح کرد؛

وظیفه حوزه در پرورش شخصیت‌های اخلاقی/ اخلاق به همه تخصص‌ها ارزش می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن علمی اخلاق اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که اخلاق به همه تخصص‌ها ارزش می‌دهد و مفید بودن هر فردی را تضمین می‌کند، از دانشجویان و طلاب خواست که در این زمینه حساب ویژه باز کنند.
 حسن رمضاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی در همایش ملی فلسفه اخلاق که عصر هشتم بهمن در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با اشاره به آیه «انما بعثت مکارم الاخلاق»، فلسفه بعثت پیامبر اکرم‌(ص) را تمام کردن مکارم اخلاق عنوان کرد.

 

وی با بیان این‌که انسان با اخلاق انسان می‌شود و اگر اخلاق در او نباشد، هیچ‌کس برای تخصص‌ و مهارت او ارزشی قائل نخواهد شد، اظهار داشت: وزن اخلاق وزن عدد صحیح و وزن سایر تخصص‌ها و علوم صفر است.

 

رییس انجمن علمی اخلاق اسلامی حوزه عملیه قم ادامه داد: اگر تا بی‌نهایت صفر را کنار هم بگذارید تا عدد صحیحی در کنار این صفرها قرار نگیرد عدد معنا پیدا نمی‌کند، اما عدد یک کنار صفر قرار گیرد، معنا و مفهوم می‌یابد.

 

وی با بیان این‌که اخلاق به همه تخصص‌ها ارزش می‌دهد و تأثیرگذاری و مفید بودن هر فردی را تضمین می‌کند و تا اخلاق به دانشجو و طلبه ضمیمه نشود، اسم او دانشجو و طلبه نیست، از طالبان علم و دانش خواست که برای اخلاق حساب ویژه باز کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی در ادامه با یادی از آیت‌الله مجتبی تهرانی، وی را یک انسان به تمام معنا متخلق نامید و ابراز کرد: جای آقا مجتبی تهرانی‌ها، جای آیت‌الله بهاءالدینی‌ها و جای آیت‌الله بهجت‌ها نباید خالی بماند.

 

وی با تأکید بر این‌که حوزه باید حرکت خود را به این سمت و سو تنظیم کند و برای پرورش چنین شخصیت‌های اخلاقی که فخر عالم بشریت هستند همت گمارد، همایش ملی فلسفه اخلاق را که به بهانه نکوداشت آیت‌الله مجتبی تهرانی برگزار شد، گامی در راستای این امر برشمرد./920/پ202/ی

ارسال نظرات