۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۳۱۳۴۲۱
مولوی عبدالحمید:

جریان تکفیر با جنگ و گزینه نظامی حل نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ مولوی عبدالحمید تاکید کرد که مساله تکفیر با جنگ و گزینه نظامی حل نخواهد شد؛ این مساله را باید با تدبیر و تعقل حل کرد و اختلافات را از بین برد.
مولوي عبدالحميد امام جمعه اهل سنت زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولوی عبدالحمید از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در حاشیه برگزاری دومین کنگره خطر جریان‌های تکفیری و افراطی در گفت‌‌وگو با خبرنگاران، گفت: برگزاری این کنگره زمینه‌ای برای گفتمان مذاهب اسلامی است.

 

وی در ادامه با تأکید بر این‌که مسائل جهان اسلام باید به صورت شفاف گفته شود، ابراز داشت: اگر این‌گونه نباشد و حرف در پشت پرده بیان شود ممکن است به هدف اصلی نرسیم.

 

وی ابراز داشت: فقط با کارهای فرهنگی و تئوری نمی‌شود با جریان های تکفیری مقابله کرد بلکه باید این کنگره با نشست‌های علمی به دولت‌ها راهکار اصلی مبارزه با این جریان را ارائه دهد.

 

مولوی عبدالحمید با تأکید بر این‌که نتیجه این کنگره باید زمینه صلح در منطقه را فراهم کند، اظهار داشت: تا صلح برقرار نشود و این اختلاف‌ها حل نشود و همچنین طیف‌های دیگر در این کنگره دعوت نشوند و یک تشکل فراگیر تشکیل ندهیم جریان تکفیر ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان این‌که این مسأله با جنگ حل نخواهد شد، تصریح کرد: این مسأله را باید با تدبیر و تعقل حل کرد و اختلافات را از بین برد و پای میز مذاکره نشست.

 

مولوی عبدالحمید در پایان خاطرنشان کرد: صلح و مذاکره بهترین راه برای از بین بردن این جریان افراطی و تکفیری است./922/پ202/ج

ارسال نظرات