۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۳۱۳۴۳۱
استاد دانشگاه هشدار داد؛

هنجارشکنی الگوهای کاذب تاکتیک مزورانه و گام به گام دشمن

خبرگزاری رسا ـ معین الاسلام با اشاره به هنجارشکنی برخی از مشاهیر در جامعه گفت: باید نسبت به شخصیت‌هایی که به راحتی حاضر به هنجارشکنی می‌شوند و الگوی کاذب در جامعه هستند؛ روشنگری صورت گیرد، تا دشمن مزورانه این الگوهای کاذب را به جای الگوهای ناب دینی و ربانی، غالب نکند.
مريم معين الاسلام، استاد حوزه و دانشگاه

مریم معین الاسلام، عضو هیأت علمی دانشگاه پردیس حضرت معصومه(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هنجارشکنی برخی از مشاهیر فرهنگی، هنری و ورزشی در جامعه اظهار داشت: این مسأله برنامه حساب‌شده‌ای است که از سوی مهاجمان فرهنگی صورت می‌گیرد؛ زیرا هنگامی که برخی از مشاهیر، هنجارهای جامعه را بشکنند، به صورت طبیعی قباحت مسأله از بین‌می‌رود و سبب رواج ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود.

 

وی روشنگری درباره دست‌های پشت پرده این جریانات را سبب پیشگیری از ترویج این گونه ناهنجاری‌ها خواند و تصریح کرد: باید دست‌های پشت صحنه این جریان‌ها افشا شوند و مشخص شود که دشمن با دنبال کردن این هدف استراتژیک به دنبال تخریب احکام اسلامی است.

 

معین الاسلام افزود: مردم کشور ما هنوز روحیه دشمن‌ستیزی خود را از دست نداده‌اند؛ اما مسأله این است که برخی اوقات از دست‌های پشت‌صحنه آگاهی ندارند؛ از این‌رو باید برای مردم تببین شود که دشمن با انتشار چنین تصاویر و مسائلی قصد دارد چه نوع بهره‌برداری‌هایی را داشته باشد؟

 

وی بصیرت و آگاهی مردم را از عناصر مهم در مبارزه با جنگ نرم فرهنگی دانست و گفت: می‌توان با بصیرت‌بخشی به جامعه روشنگری کرد که دعوا بر سر بهره‌برداری دشمن و ترویج این ناهنجاری‌ها است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه پردیس حضرت معصومه(س)، غیرت ‌زدایی را از اهداف دشمن در عرصه جنگ نرم خواند و تصریح کرد: جوانان باید متوجه توطئه و نقشه دشمن باشند که با چنین جوسازی‌ها، غیرت و حساسیت‌های دینی مردم را هدف گرفته‌ است و از طرف دیگر جامعه مخاطب خود را محک می‌زنند تا ببینند عکس‌العمل افراد در برابر این هنجارشکنی‌ها چیست؟

 

وی افزود: اگر مردم عکس‌العمل‌های جدی و به موقع نشان دهند، دشمن متوجه خواهد شد که جامعه ما، هنوز نسبت به ارزش‌های دینی حساس است و از کنار این قضایا بی‌تفاوت عبور نمی‌کند.

 

معین الاسلام به جایگاه و نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: افزون بر آگاهی بخشی و بصیرت‌‌افزایی مردم، آنها را به رسالت امر معروف و نهی ازمنکر، پایبندی به ارزش‌ها و عکس‌العمل نسبت به ناهنجاری‌ها و موج جنگ نرم دشمن تذکر دهیم و همانند افراد دلسوز با ترغیب مردم نسبت به این مسائل موج مخالف ایجاد کنیم.

 

وی موضع‌گیری منفعلانه در برابر ترویج ناهنجاری‌ها را سبب پیشروی دشمن در صحنه جنگ نرم دانست و گفت: هنگامی که موج مخالفت در برابر این گونه ناهنجاری‌ها ایجاد شود، دشمن از مواضع خود عقب‌نشینی خواهد کرد؛ اما اگر ببیند که جامعه در قبال این ناهنجاری‌ها منفعلانه عمل می‌کند، قدم دوم را برمی‌دارد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه پردیس حضرت معصومه(س) به توطئه‌های تدریجی و گام به گام دشمن اشاره کرد و افزود: شیطان طبق آیه قرآن گام‌به‌گام پیش می‌‌آید؛ از این‌رو دشمنان نیز گام به گام پیش‌روی می‌کنند و هر بار بخشی از جامعه را محک می‌زنند.

 

وی جابه‌جایی الگوها را از تاکتیک‌های دشمن خواند و تصریح کرد: باید نسبت به شخصیت‌هایی که به راحتی حاضر به هنجارشکنی می‌شوند و الگوی کاذب در جامعه هستند؛ روشنگری صورت گیرد، تا دشمن مزورانه این الگوهای کاذب را به جای الگوهای ناب دینی و ربانی، غالب نکند.

 

معین الاسلام، قداست و کمال را ویژگی‌ الگو شدن در جامعه خواند و تأکید کرد: وظیفه متولیان فرهنگی، مبلغان و افرادی که تریبون دارند، در قبال چنین هنجارشکنی‌هایی این است که بصیرت و آگاهی لازم را به جوانان بدهند و در گفت‌وگو با جوانان آنها را متقاعد کنند که چنین شخصیت‌هایی به صورت کلی صلاحیت الگو شدن را ندارند./908/ت302/س

ارسال نظرات