۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۴۳۵
به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد؛

چهاردهمین نشست از سلسله نشست های ستارگان محراب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ از مقام آیت الله سید محمدرضا علوی تهرانی در چهاردهمین نشست از سلسله نشست های ستارگان محراب به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد تجلیل شد.
حجت الاسلام حسين انصاريان حجت الاسلام حسين انصاريان حجت الاسلام حسين انصاريان ستارگان محراب ستارگان محراب ستارگان محراب حجت الاسلام انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه قم در چهاردهمین دوره از نشست های ستارگان محراب در تجلیل از آیت الله محمدرضا علوی تهرانی که شامگاه پنج شنبه در مسجد امیر برگزار شد با اشاره به نظر فقهی شیعه مبنی بر اینکه فردی که در محراب مسجد قرار گرفته و نماز اقامه می کند باید عادل باشد، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) حضور هرفردی را برای اقامه نماز جماعت مناسب نمی دانند، مسجد پاک بوده و نماز مردم باید صحیح باشد.

 

وی ادامه داد: فردی برای اقامه نماز جماعت مناسب است که بتواند با نفس خود مبارزه کند و گناه انجام ندهد، پیامبراکرم(ص) فرمودند؛ از سیل، زلزله و مرگ های دست جمعی بر امتم نمی ترسم ولی از اختلاف میان امت خوش پس از خود می ترسم، آن امام جماعتی که با خود مبارزه کرده است و رذایل ندارد انسانی با محبت، هنرمند و جاذبه دار است، این شخص نماینده ائمه اطهار(ع) بوده تا مردم را به دین و اهل‌بیت(ع) نزدیک کند.

 

حجت الاسلام انصاریان در ادامه سخنان خود، گفت: هرچه مساجد بیشتر خلوت شوند فساد، طلاق و گناه افزایش خواهد یافت، امام جماعت متدین حقیقتا حافظ دین مردم هستند.

استاد حوزه با اشاره به واقعه قرآنی اصحاب کهف، گفت: نفراتی که 309 سال خواب بودند به اذن الهی بیدار شدند، کمترین تغییری نیز در بدن آنها پیدا نشد و این دلیل محکمی بود در زنده شدن مردگان، پیامبراکرم(ص) می فرمایند؛ به همان صورتی که انسان می خوابد مرگ نیز آنچنان خواهد بود.

 

وی افزود: پرودگار در این مدت از آنها به خوبی مراقبت می کردند تا لطمه ای به بدن آنان نرسد، در قرآن کریم خداوند از مومنانی یاد می کند که بر روی جسد های اصحاب کهف مسجد و عبادتگاه ساختند، این عبارت قدیمی ترین مطلبی است که درباره مسجد بیان شده.

 

حجت الاسلام انصاریان با اشاره به سخنان امیرمومنان(ع) درباره مسجد، گفت: حضرت می فرمایند دنیا مسجد دوستداران خداوند است، یعنی برای افرادی که معرفت به خداوند داشته به پرودگار عشق می‌ورزدند کل دنیا را مسجد می‌دانند و با آن معامله مسجد می کنند، ما می دانیم آلوده کرده و نجس کردن مسجد حرام است، افرادی که کل دنیا را مسجد می دانند هیچ کدام از گناهان کبیره را در مسجد انجام نمی دهند.

 

وی ادامه داد: این افراد پاک به دنیا آمده و پاک زندگی می کنند و در نهایت پاک از دنیا می روند، در معتبرترین روایات داریم که مردم را به ساخت مسجد حتی به اندازه لانه مرغ تشویق شده اند، تا وقتی از دنیا رفتیم جزو سازندگان مسجد باشیم.

 

استاد حوزه ضمن تاکید بر ساخت مسجد از سوی مردم، گفت: روایات متعددی برای تشویق مردم به ساخت مسجد داریم و سرمایه داران شیعه باید به مناطقی که به مسجد نیاز دارند رفته و برای ساخت مسجد اقدام کنند./811/202/ب3

ارسال نظرات