۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۱۳۴۴۱

گردهمایی مبلغان مناطق عملیاتی دفاع مقدس در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیان و مبلغان اعزامی با کاروان‌های راهیان نور مناطق جنگی و عملیاتی دوران دفاع مفدس در تبریز برگزار شد.
گردهمايي روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام غلامعلی کاظمی، عضو مؤسسه روایت سیره شهدا و راویان فتح عصر دیروز در جمع روحانیان مبلغ اعزامی استان به مناطق جنگی اظهار داشت: اگر امروز منبرهای ما تاثیرگذار نیست و برای شنوندگان تکراری و خسته کننده به نظر می رسد به خاطر این است که ما مخاطب خود را نمی شناسیم.


وی با تأکید بر مخاطب‌شناسی و زمان‌شناسی در امر تبلیغ خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید مطالب منبر را طبق نیاز و خواسته و روحیات مخاطبان تنظیم و ارایه کند، متأسفانه گاه مباحثی طرح می شود که امروزه هیچ‌گاه مبتلابه مردم نیست، که بایستی دقت لازم در ظرافت‌های امر تبلیغ صورت گیرد.


حجت الاسلام کاظمی افزود: این امر از سیره پیامبر اسلام(ص) است که هرگز با عمق عقل خود با مردم سخن نگفت، بلکه همیشه با مردم اندازه عقل آنها صحبت می کرد و امام علی(ع) که برای نمونه در جنگ صفین مردم را به دو دسته تقسیم کرد و فرمود می خواهم برای هر دسته مطلب خاصی را بیان کنم که برایشان تکراری نباشد.


عضو مؤسسه روایت سیره شهدا و راویان فتح ادامه داد: اگر با ویژگی های جوانان و نوجوانان آشنا باشیم و در منبر با آنان متناسب با خودشان صحبت کنیم، می توانیم تا ابد ذهنشان را فعال نگهداریم، چرا که طبیعتا این قشر از افراد حقیقت جو و حقیقت پذیر هستند.


حجت الاسلام کاظمی خاطرنشان کرد: گاه برخی سخنرانان و روحانیون چنین تدبیر می کنند که صحبت های سخنرانان معروف مثل حجت الاسلام پناهیان را برای مردم تکرار کنند، اما باز هم منبرهایش خسته کننده و تکراری می شود؛ زیرا مخاطبی که پای صحبت های آقای پناهیان نشسته بود با مخاطب او یکی نیست و ما باید مخاطب های خودمان را بشناسیم.


وی تاکید کرد: در اثر عدم مخاطب شناسی است که عده ای برای دانش آموز در مورد قبر و قیامت و بهشت و جهنم چنان روایات و احادیث و فلسفه هایی را مطرح می کنند که از فرط تعجب چشمانشان از حدقه بیرون می زند و در آخر هم می گویند اگر اسلام این است، ما ترجیح می دهیم مسلمان نباشیم در حالی که اگر همان مطالب را به جوان سی ساله ارائه بکنیم با رضایت خاطر آن را می پذیرد.


عضو مؤسسه روایت سیره شهدا و راویان فتح در ادامه با اشاره به اهمیت روایت سیره شهدا اظهار داشت داشت: روایت سیره شهدا موجب الگوپذیری نسل جدید، مقابله با تهاجم دشمن و تقویت روحیه شهادت طلبانه در مردم است و تاکید هبر معظم انقلاب برای انتقال سیره شهیدان بر نسل امروز نیز به همین دلیل است./935/202/ب3

ارسال نظرات