۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۳۱۳۴۴۴
امام جمعه اصفهان:

تضعیف و بی اعتمادی به شورای نگهبان خیانت به نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فیقه در استان اصفهان ضمن تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری در مواجهه با فتنه گری در نزدیکی ایام انتخابات، گفت: کاری که موجب تضعیف و بی اعتمادی به شورای نگهبان شود، خیانت به نظام است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي ن‍ژاد در مسجد صفاري كاشان

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فیقه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار سرمربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین استان با اشاره به انتخابات های پیش رو و گوشزد کردن وظیفه سنگین روحانیون در این برهه به تشریح مردم سالاری دینی پرداخت و گفت: حکومت ما مردم سالاری دینی است و این غیر از دموکراسی و حکومت مردم بر مردم است اما در مردم سالاری دینی حکومت دین بر مردم است و قانون با خداست و مردم حق قانون گذاری ندارند.

 

وی ضمن اشاره به آیه وَمَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ تصریح کرد: طبق این آیه و آیات دیگر قرآن غیر از حکم و دستور خدا نباید عمل کرده و بر ما جاری شود.

 

حکومت ما، حکومت خدا، حکومت دین و قرآن است

امام جمعه اصفهان افزود: حکومت ما جمهوری اسلامی است یعنی هم جمهویت دارد و هم اسلامیت پس این حکومت یک قسمتش که اسلامی است از آن خداست و جمهوریتش هم به معنای اکثریت مردم است.

 

وی افزود: اگر همه مردم دنیا هم جمع شوند و به یک حکم و قانون خلاف اسلام رای بدهند نمی توانند قانون خدا و اسلام را تغییر دهند، این مورد در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم اشاره شده است که حتی اگر مجلس قانونی را تصویت و شورای نگهبان آن را تایید نمود ولی بعد اثبات شود این قانون خلاف قانون اسلام است باطل می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: پس حکومت ما به معنی دموکراسی رایج در دنیا که با رای اکثریت هر قانونی حتی خلاف فطرت وضع می کنند نبوده و در حکومت اسلامی مردم فقط حق تعیین کارگزار را دارند که این طبق اسلام است و حکومت ما، حکومت خدا، حکومت دین و قرآن است.

 

وی با بیان این که در جمهوری اسلامی تعیین کارگزاران با اکثریت مردم و رای مردم است افزود: کارگزاران نظام اعم از رهبری، رییس جمهور، وزرا ، نمایندگان مجلس، شوراها با واسطه یا بدون واسطه از سوی مردم انتخاب می شود ولی قانون همه کارگزاران باید اسلامی باشد.

 

آیت الله طباطبائی نژاد انتخاب صحیح از سوی مردم را مهم و اساسی خواند و افزود: در این حکومت مردم باید کارگزارانی که دین و قرآن را پیاده می کنند انتخاب کنند و نباید کسانی را انتخاب نمایند که سلیقه ای رفتار کرده و از دستورات اسلامی غفلت می کنند.

 

انتخاب صالح به جای اصلح را خیانت به خدا و رسول خدا و جمیع مومنان است

وی در پایان این قسمت از مباحث خود حضور در پای صندوق رای و انتخاب اصلح را لازمه حفظ حکومت اسلامی دانست و با طرح این سوال که آیا ما جایز هستیم به جای اصلح، صالح را انتخاب کنیم، با ذکر حدثی از پیامبر اسلام(ص) که می فرمایند، مَن اِسْتَعْمَلَ عامِلاً مِنَ الْمُسْلمینَ وَ هُوَ یعلَمُ اَنَّ فیهِمْ اَوْلی بِذلِک مِنْهُ وَ اَعْلَمُ بِکتابِ اللهِ و سنَّة نَبیهِ‌ فَقَد خانَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ جَمیعَ الْمُسْلِمینَ، ادامه داد: پیامبر اعظم اسلام (ص) انتخاب فردی صالح در حالی که بداند فردی صالح تر نیز برای آن کار هست را خیانت به خدا و رسول خدا و جمیع مؤمنین دانستند و این به آن معنا است که افزون بر این که رأی دادن واجب است  انتخاب اصلح نیز واجب است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه ضمن اشاره به این که برای تشخیص اصلح تنها تأیید شورای نگهبان کافی نیست خاطر نشان کرد: تشخیص احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان در وقت محدود کاری بسیار دشوار است و تایید کسانی که شرایط را احراز می کنند به معنای اصلح بودن نیست.

 

وی به نقش و جایگاه شورای نگهبان در کشور اشاره و ضمن انتقاد از منقدین شورای نگهبان تصریح کرد: از اول انقلاب گروهی از اصلاح طلبان تأکید داشتند که شورای نگهبان به جای نظارت استصوابی نظارت استطلاعی داشته باشد.

 

آیت الله طباطبائی نژاد با غیر عقلانی دانستن این نوع نظارت افزود: مگر می شود ناظر فقط شاهد تخلف و به عنوان مطلع باشد ولی نتواند کاری انجام دهد ؟ بلکه ناظر باید جلوی تخلف را بگیرد.

 

وی ضمن یاد آوری تذکرات مکرر امام(ره) و رهبری در این خصوص افزود: تکرار این نوع مباحث سهوی نیست بلکه آنان از مطرح کردن چنین مباحثی به دنبال ضربه زدن به شورای نگهبان هستند.

 

امام جمعه اصفهان با بازخوانی نظریه فوکویاما و هدف دشمن در مورد تخریب و حذف دو نهاد رهبری و شورای نگهبان افزود: دشمن دریافته است که در صورت ضعف و حذف یکی از این دو نهاد می توانند بر این کشور مسلط شوند.

 

وی به نقش پدرانه رهبری در عرصه های گوناگون اشاره و افزود: در قضایای برجام اگر تیزبینی و راهنمایی های رهبری نبود خیلی ها بدشان نمی آمد که با آمریکا صلح و رفاقت برقرار کنند و راه مستشارانشان را نیز به کشور باز کنند.

 

 

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ضمن رد این مطلب که برخی ثبت نام و کاندید بودن در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را حق همه می دانند افزود: در همه امور نیاز به شرط و شروط هست، چگونه یک معتاد یا قاچاقچی حق حضور در مجلس را دارد؟ بر چه مبنایی هر فردی حق هر کاری در کشور را باید داشته باشد؟.

 

وی رأی دادن را حق همه افرادی که به سن قانونی رسیده اند دانست و افزود: آیا اگر خردسالی که نمی تواند رأی بدهد یا فردی که نتوانسته در طول دوران تحصیل خود به درجه دکترا برسد حقی از آنها ضایع شده؟.

 

آیت الله طباطبائی نژاد طرح این نوع مباحث را خائنانه و کوبیدن بر طبل فتنه توصیف کرد و با اشاره به پیش بینی خود مبنی بر مشکوک بودن تعداد کثیر ثبت نامها و برنامه ریزی شده دانستن این امر در چند هفته قبل گفت: همانطور که پیش بینی می شد افراد زیادی از گروه خاص با وجود اطلاع از رد صلاحیتشان جهت انتخابات ثبت نام کردند که هدفشان تخریب و هجمه به شورای نگهبان بود.

 

وی عدم ارسال جواب های استعلام ها به هیأت های اجرایی و عدم رد صلاحیت عمدی از سوی برخی فرمانداری ها را شیطنت دیگری در راستای تخریب شورای نگهبان دانست.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان شواری نگهبان را مورد تأئید امام و رهبری دانست و ضمن انتقاد از سخنان رئیس جمهور افزود: رد صلاحیت ها تنها به گروه خاصی محدود نیست و از همه طیف ها تعدادی رد صلاحیت شده اند.

 

وی اضافه کرد: اگر به شورای نگهبان اعتناد نکنیم پس به کجا باید اعتناکنیم، مسؤولانی که به شورای نگهبان و عدالت آن خدشه وارد می کنند صلاحیت خودشان که روزی از این فیلتر گذشته اند را نیز خدشه دار می کنند.

 

آیت الله طباطبائی نژاد گفت: شورای نگهبان در صورتی که شک به اصلح بودن فرد دارد موظف به رد اوست چرا که در صورتی که شک او صحیح باشد و آن فرد به مجلس یا بالاتر راه پیدا کند به مردم خیانت شده است.

 

کاری که موجب تضعیف و بی اعتمادی به شورای نگهبان شود خیانت به نظام است

وی ضمن تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری در مواجهه با این نوع شیطنت ها افزود: کاری که موجب تضعیف و بی اعتمادی به شورای نگهبان شود خیانت به نظام است.

 

امام جمعه اصفهان با بیان این که اگر جمهوری اسلامی را قبول داریم باید همه آن را قبول داشته باشیم ضمن تاکید بر نظریه خود مبنی بر کنار گذاشتن اسامی سیاسی و تقسیم آنها به دو گروه انقلابی و ضد انقلابی افزود: اگر حکومت اسلامی را با همه خصوصیات آن اعم از ولایت فقیه، شورای نگهبان قبول داریم انقلابی وگر نه ضد انقلابی و دستمان در دست آمریکا خواهد بود هر چند در این کشور زندگی کنیم./939/101/ب1

ارسال نظرات