۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۳۱۳۴۵۴
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در گفت وگو با رسا:

جهان اسلام با وحدت کلمه به مقابله جدی با جریان های تکفیری بپردازد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت جهان اسلام و حتی کشورهای غربی را منتظر یک چاره اندیشی جدی در مقابل جریان های تکفیری دانست.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در حاشیه برگزاری دومین کنگره خطر جریان های تکفیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از ابتکار حضرت آیت الله مکارم شیرازی در برگزاری این کنگره در سطح بین الملل تقدیر کرد و گفت: امروز در جهان اسلام و حتی کشورهای غربی منتظر این هستند که ما یک چاره اندیشی جدی در مقابل این جریان های تکفیری داشته باشیم.

 

وی در ادامه با بیان این که اگر ما به یک نتیجه ملموسی برسیم که برای آنها هم کارساز باشد اثر خود را در جهان خواهد گذاشت، ابراز کرد: فقط نباید به این جلسات اکتفا کرد و باید راهکارهای عملی را برای این مسأله مشخص کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تأکید بر این که باید یک وحدت و اجماع خوبی بین علما و اندیشمندان جهان در این رابطه صورت گیرد، اظهار داشت: باید با وحدت کلمه در جهان اسلام به مقابله با این جریان افراطی به پا خواست.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به نقش علمای اسلام در این زمینه، تصریح کرد: آگاهی بخشی یکی از وظایف علمای اسلام است چرا که منشأ بسیاری از جنایات این جریان ها و گروهک ها جهل است.

 

وی مهمترین وظیفه اندیشمندان مسلمان جهان را ترویج زندگی مسالمت آمیز عنوان کرد و گفت: قرآن کریم هم در این زمینه می فرماید در چارچوب مشترکات زندگی مسالمت آمیزی داشته باشید و این یکی از بهترین راهکارهای عملی برای حل این بحران است./922/پ202/ج1

ارسال نظرات