۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۱۳۴۹۱
خطیب جمعه نجف آباد:

دوران پساتحریم باید زمینه ساز رشد اقتصادی کشور شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به پیامدهای پساتحریم، گفت: قراردادهای اقتصادی با اروپا باید بدون ضربه به اقتصاد ایران و در زمینه صنایع زیربنایی و ورود تکنولوژی های قوی اروپا و به دور از تبدیل شدن ایران به کشوری مصرفی و بازاری برای کالاهای بنجل غرب، باشد.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی، از نعمت های الهی بر ملتی است که در زمان غیبت صادقانه پیام و فریاد یک رهبر الهی را خالصانه لبیک گفت و بازگو کردن این نعمت، عبادت است.

 

وی بر اهمیت برگزاری مجالس پاسداشت دهه فجر افزود: این نظام اسلامی امانت است و رزق این نظام، قرآن، وحدت و تقوا است و مهم آن است که ما چقدر در این نظام نقش داریم و این انقلاب به عنوان هدیه الهی نباید تنها صرف برگزاری مجالس جشن باشد بلکه آگاهی نسل جوان از دستاوردهای انقلاب مهم ترین وظیفه در این دهه است.

 

انقلاب اسلامی هدیه و امانت الهی است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: این انقلاب مظلوم است و هیچ گاه کلیت نظام، وحدت ملت و تلاش فرزندان این ملت قابل بیان نیست که جوانان و متخصصین آن بند ناف ذلت و وابستگی از قدرت های بزرگ را قیچی کردند و سخت ترین سیلی را در دوران تحریم بر صورت دشمنان زدند.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز سیلی محکم عزت ملت است که باعث عقب نشینی دشمنان در صحنه های سیاسی شده است وگرنه آنها چیزی به ما ندادند و با وجود تمام شکست هایشان بعد از 13 سال تحریم، باز سخن از تهدید و تحریم و گزینه های روی میز می زنند.

 

پساتحریم باید زمینه ساز رشد اقتصادی باشد نه وابستگی به غرب

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به آغاز قراردادهای اقتصادی با اروپا و سفرهای ریاست جمهوری گفت: در دوران پسا تحریم و تأکیدات رهبری بر حفظ استقلال و عزت این ملت، باید دولتمردان هر چه هوشیارتر در برقراری روابط اقتصادی دقت کنند که ایران، تبدیل به کشوری مصرفی و بازار کالای بنجل غربی نشود.

 

وی در ادامه تأکید کرد: این قراردادها باید بدون ضربه به اقتصاد ایران و در زمینه صنایع زیربنایی و ورود تکنولوژی های قوی اروپا باشد و زمینه ساز رشد دانشمندان جوان که بر اثر تحریم ها بسیاری از زمینه های رشد را از دست دادند، باشد و افزایش صادرات غیرنفتی و اشتغال زایی را در درجه اول اهمیت قرار دهند.

 

تقویت هویت دینی یک جامعه در گرو برپایی نماز اول وقت است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به همایش سالانه نماز و پیام رهبر معظم انقلاب به این همایش، بیان داشت: پیام دلسوزانه رهبری به همه مسؤولان توجه دادند که در بحث نماز همه مسؤول هستید و نماز به عنوان ریشه و اصل ارتباط و نخستین دژ مستحکم در برابر تمام تهاجمات دشمنان است.

 

وی در ادامه بیان داشت: در بحث نماز قرار نیست یک وزارتخانه به عنوان متولی ایجاد شود، همه مسؤول هستید که حتی یک جوان بی نماز در کشور نباشد و هر اندازه هویت دینی و مذهبی تقویت شود، زمینه های موفقیت در جامعه بالاتر خواهد رفت و برگزاری نماز اول وقت در ادرات نمونه ای از حاکم شدن روح معنویت در فضای یک اداره است./1306/201/ب1

ارسال نظرات