۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۱۳۵۲۸
امام جمعه بجنورد:

فضای رقابت انتخابات با گناه آلوده نشود/ دولت وعده‌های خود را عملیاتی کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم و فضای رقابت را با گناه و معصیت آلوده نکنیم.
حجت الاسلام يعقوبي - امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد اظهار داشت: کاندیداها مواظب قول ها و وعده های انتخاباتی خود باشند و از دادن وعده های غیر عملی خودداری کنند.


وی در ادامه با اشاره به شعارهای تبلیغاتی دکتر روحانی مبنی بر فراهم کردن شرایطی برای چرخیدن سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم، گفت: هم اکنون زمان تحقق وعده های انتخاباتی است.


حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهارکرد: پس از اجرایی شدن برجام و برگشت بخشی از دارایی های بلوکه شده ایران نوبت به بهبود شرایط زندگی مردم است.


وی با بیان اینکه از پول هایی که به دست آمده پلی برای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار بسازیم، تاکید کرد:  دارایی های آزاد شده ایران را خرج کارهای اساسی زیر ساختی از جمله ساخت جاده و بهبود وضعیت حمل و نقل و رونق تولید کنیم.


امام جمعه بجنورد با بیان اینکه هم اکنون 60 درصد بنگاه های اقتصادی کشور نیمه فعال و یا غیر فعال هستند، تصریح کرد: باید پس از برجام به فکر انجام پروژه های کلان اقتصادی باشیم تا روی پای خود بایستیم.


حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه، سفر ریاست جمهوری و هیأت همراه به اروپا را خوب و امیدوار کننده خواند و گفت: در این سفر قرار داد خرید 100 فروند هواپیما امضا شد که سبب جوانسازی ناوگان هوایی کشور می شود.


وی اضافه کرد: گرچه این قراردادها گامی مثبت برای کشور محسوب می شود اما مسؤولان و دولتمردان توجه داشته باشند آنچه باید مد نظر قرار گیرد فراهم کردن زیرساخت های تولید داخل است.


امام جمعه بجنورد گفت: در این موقعیت حساس که تمام کشورها خواهان ورود به بازار ایران هستند مبادا کشور تنها به بازار مصرفی برای کشورهای صنعتی تبدیل شود و هیچ گونه سرمایه گذاری و تکنولوژی وارد ایران نشود.


رییس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین به برگزاری اجلاس سراسری نماز در قزوین اشاره کرد و گفت: پیام رهبری به این اجلاس این بود که بهترین راه سلامت روحی و معنوی، عادت کردن همگان بجا آوردن نماز با حضور قلب است.


حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از مسؤولان خواست تا بودجه های فرهنگی را صرف ایجاد نمازخانه ها و ترویج بیشتر فرهنگ نماز کنند، چراکه یکی از مؤثرترین راه های کاهش آسیب های اجتماعی ترویج فرهنگ نماز است.


وی در بخش دیگری به هفته سرطان نیز اشاره کرد و افزود: سالانه 90 هزار نفر به جمعیت سرطانی های کشور افزوده می شود که اگرچه خطرناک است اما راه های پیشگیری هم وجود دارد.


امام جمعه بجنورد به جمعیت یک هزار و 350 نفری سرطانی های استان که از خدمات انجمن سرطان عطوفت استفاده می کنند نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به هزینه های سنگین درمان سرطان در حال حاضر این انجمن نیازمند کمک های پیش از پیش خیران است.


حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان به ایام دهه فجر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این ایام شهدا و خانواده شهدا که آبیاران درخت تنومند انقلاب هستند را فراموش نکنیم./9314/201/ب1

ارسال نظرات