۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۳۱۳۵۶۵
استاد حوزه علمیه قم:

بیشترین ضربه ها بر پیکره اسلام از وجود خواص بی بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بصرت افزایی را در سطح جامعه مهم دانست و گفت: در طول تاریخ پرفراز و نشیب اسلام بیشترین ضربه ها از وجود خواص بی بصیرت بر پیکره جامعه اسلامی وارد آمد.
سيفي مازندراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت‌الله علی اکبر سیفی مازندرانی شب گذشته در جمع روحانیان شهرستان بابل با تاکید بر قدر شناسی از نعمت انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی که با مجاهدت امام راحل و شهدا کاخ های ظلم و استکبار را ویران کرد، توانست دست رد بر اندیشه جهان غرب مبنی بر جدایی دین از سیاست بزند.

 

وی افزود: امتیاز بزرگ جمهوری اسلامی در برابر دیگر حکومت های جهان، برپایی نظامی بر مبنای اسلام و نشان دادن ظرفیت والای این دین الهی و تشکیل حکومتی ولایی بود.

 

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش دشمنان برای جلوگیری از نشر گفتمان انقلاب اسلامی در سطح جهانی، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در چند سال اخیر با ایجاد گروهک های تکفیری به دنبال مهار انقلاب اسلامی و انحراف و تفرقه در جوامع اسلامی برآمدند.

 

وی خطر بزرگ را در جامعه اسلامی انحراف خواص دانست و افزود: انحراف خواص به دلیل کج فهمی و یا دنیاطلبی موجب می شودکه یا در دام فتنه بیافتند و یا ساکت شوند.

 

آیت الله سیفی با بیان این مطلب که سراسر تاریخ اسلام برای امروز ما درس و عبرت است، اظهار داشت: انحراف و اشتباهات خواص بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) ضربه بزرگی را بر پیکره اسلام وارد ساخت و موجب انحرافی شد که مردم مسلمان از راه امامت و ولایت دور شوند.

 

وی وضع کنونی جامعه را دارای شباهت زیاد به دوران امیرمومنان(ع) دانست و تاکید کرد: تاریخ دوران امیرمومنان در تاریخ انقلاب اسلامی تکرار شد و شاهد رو در رویی جبهه هایی از مارقین، ناکثین و قاسطین علیه انقلاب بودیم.

 

آیت الله سیفی به ریزش های انقلاب اشاره کرد و گفت: دوران فتنه ها دوران غربال گری است و اگر انسانی بخواهد در مسیر ولایت همچنان قرار بگیرد باید دارای بصیرت عمیق هم در جنبه فکری و هم در حوزه رفتاری باشد.

 

این جانباز دفاع مقدس با اشاره به وجود جریان های نفوذی در بدنه نظام اسلامی، اظهار داشت: باید با هوشیاری مراقب ورود افراد و جریان های نفوذی دشمن به بدنه نظام اسلامی بود زیرا دشمن به این شیوه دل بسته است.

 

استاد حوزه علمیه شهدا را پیشتازان عرصه بصیرت دانست و گفت: شهدا پیشتازان عرصه بصیرت بودند زیرا با نثار جانشان در راه ولایت نشان دادند که دیگر نمی گذارند تا آن حوادث دوران امیرمومنان(ع) تکرار شود.

 

وی ادامه داد: امروز شهدا سند افتخار ایران اسلامی هستند و ما هر چه داریم از ایثارگری و مجاهدت آنان است.

 

آیت الله سیفی مازندرانی شهدا را پیشروان بصیرت دانست و تصریح کرد: شهدا با بصیرت عمار گونه خود به گرد وجود با برکت امام خمینی جمع شدند و راه انقلاب را نه تنها برای ملت ایران بلکه برای تمام آزادیخواهان جهان باز کردند.

 

وی با بیان تفاوت های بین مجاهدان و کفار در میدان جهاد و شهادت اظهار داشت: کفار و مشرکین مانند مومنان در میدان نبرد رنج و سختی را متحمل می شوند اما رهروان طاغوت راه جهنم را بر روی خود می گشایند و مومنین رضای الهی را با نوشیدن شهد شهادت می خرند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به توطئه های آل سعود علیه انقلاب اسلامی، تاکید کرد: رژیم وهابی آل سعود دست پروده دشمنان اسلام و مایه تفرقه در بین مسلمانان است.

 

وی به برخی از جنایات آل سعود و همراهی آنان با دشمنان اسلام به ویژه رژیم اشغالگر قدس پرداخت و افزود: مرجع و قبله رژیم جنایتکار آل سعود آمریکا و صهیونیست است که به نیابت از آنان دستان خود را تا مرفق به خون مسلمانان بیگناه آلوده کرد.

 

آیت الله سیفی به جنایت آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر اشاره کرد و گفت: آل سعود امروز پرده از چهره حقیقی خود برداشتند و امروز حقیقت این رژیم جنایتکار روشن شده است.

 

وی ادامه داد: خادم حرمین شریفین بودن بدون ایمان به خدا هیچ اجر و قربی ندارد و روز شمار نابودی این رژیم بنا بر وعده الهی آغاز شده است./1313/202/ب1

ارسال نظرات