۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۳۱۳۵۸۰
امام جمعه رفسنجان:

جشن های انقلاب از مباحث سیاسی نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که جشن های انقلاب اسلامی یکی از مباحث سیاسی نظام محسوب می شود و در حقیقت انقلاب جدای از مسائل سیاسی و شور حماسی نیست، گفت: اگر یک سیاست جهادی و انقلابی ایجاد شده و این انقلاب به پیروزی رسیده با بصیرت مردم انقلاب تا به حال به اینجا رسیده است.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: مراسمات دهه فجر، محل مناسبی برای حضور گسترده مردم در انتخابات است؛ نه محلی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ولی می تواند محلی برای تبیین مسائل انتخابات و حضور گسترده مردم درعرصه سیاسی و رخداد نظام و انقلاب باشد، که با یاری خدا مردم در پای صندوق های رأی حاضر شوند.


وی تصریح کرد: عوامل پیروزی انقلاب اسلامی سبب تداوم این انقلاب هستند و مردم ایران، ولایت فقیه را در جای جای زندگی خود در رأس امور قرار داده اند.


حجت الاسلام رمضانی پور در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بقا دهنده این انقلاب هستند و مبنای انقلاب که دینی و معنوی بودن آن بوده، مهم است و مردم ایران ولایت ‌فقیه را همه جای زندگی اعم از فردی و اجتماعی در رأس دارند و یکی از عوامل پیروزی انقلاب همین اصل ولایت بود.


وی ابراز کرد: همه ابعاد انقلاب مهم است، ملت برای یک موضوع انقلاب نکرد، بلکه برای خدا انقلاب کرد، ما برای نان و سفره رنگین و اقتصاد شکوفا انقلاب نکردیم، بلکه برای ارزش‌ها و نهادینه کردن اسلام، دین و مکتب انقلاب کردیم و امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی را می‌خواستند.


امام جمعه رفسنجان با بیان این که بهمن ماه پربرکتی برای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه‌ ها و ولایت‌ پذیری ملت ایران سبب شد در سایه اتحاد و همدلی و رهنمون‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی این انقلاب پیروز شود و روزهای 12 بهمن که سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن بود و 12 فروردین روز تولد جمهوری اسلامی برای همیشه ماندگار باشد.


حجت الاسلام رمضانی پور عنوان کرد: کار اصلی و پایانی که برای نظام اسلامی نتیجه ‌بخش بود را شهدا، ایثارگران و خانواده‌هایشان انجام دادند و اگر این جانفشانی‌ها در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نبود امروز پا برهنه‌ها نمی‌توانستند بر مسندها بنشینند و مسئولیت‌ها و اختیارات به برکت همین خون‌ها است.


وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی هر سال با عظمت‌ تر می‌شود و برنامه ‌ریزی برای حضور مردم در جشن‌های دهه فجر باید به‌ خوبی انجام گیرد و دهه ‌فجر دهه انفجار نور است و آنچه قبل و بعد از انقلاب و دفاع مقدس در کشور گذشت را نسل‌های ما باید بدانند و روحیه دانش‌آموزان که آن روزها نبودند و امروز خواستار آشنایی بیشتر با انقلاب هستند باید تقویت شود و انقلابی بار بیایند.


امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: هر کس به هر اندازه که می‌ تواند باید انقلاب را تقویت و تلاش کند تا مردم از انفعال در بیایند و به ‌ویژه در دهه‌ فجر نشاط و امیدی دوباره در دل مردم ایجاد شود.


حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه برخی در فضای مجازی افراد را دچار شک کرده‌اند و می‌گویند «اجداد ما برای ما تصمیم گرفتند و انقلاب کردند»، بیان کرد: این افراد بیمار هستند و اگر رژیم ستم ‌شاهی پیش رفته بود مانند کشور عربستان و بحرین حکومتی ظالمانه داشتیم و مسؤولیت‌های کلیدی بین خودشان تقسیم می‌شد و ملت و مستضعفان جایی نداشتند.


وی اضافه کرد: دستاورد عظیم انقلاب را نباید فراموش کنیم و به فرموده امام خمینی(ره) و دیگر مراجع حفظ انقلاب از واجب ‌ترین واجبات است.


امام جمعه رفسنجان از تشکیل کمیته های 17 گانه ستاد دهه فجر در رفسنجان خبر داد و افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی هنری، گلزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی و ... از جمله برنامه های دهه فجر در رفسنجان است./9709/302/ب1

ارسال نظرات