۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۱۳۵۹۶
به همت مرکز زبان حوزه؛

نخستین هم‌‌اندیشی مدیران آموزشی و استادان مکالمه عربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین هم اندیشی مدیران آموزشی و استادان مکالمه عربی با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.
سالن همايش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین هم اندیشی مدیران آموزشی و استادان مکالمه عربی با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزارشد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به گذشتن مرزهای تبلیغ دین از ایران، ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی یک تحول ناخواسته ای به وجود آمد که مرزهای تبلیغی حوزه از مسجد محله و شهر و کشور بالاتر رفته است و به همین دلیل امروز رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا نامه می نویسد که باید بگوییم در واقع مخاطب اول آن حوزه علمیه است که نویسنده و مبلغ حوزوی با زبان مخاطب او را با فرهنگ دین آشنا کند.

 

وی افزود: این که اسلام را با چه ادبیاتی و چگونه منتقل کنیم وظیفه مراکز آموزشی است که باید فعال باشند چراکه ما معتقدیم اسلام باید با پیام نرم افزاری دین به دنیا منتقل شود؛ و همه می دانیم تبلیغ با زبان واسطه و مترجم کارایی خاص خود را ندارد و تبلیغ با ادبیات مخاطب است که اثر بخشی دارد و این خیلی بد است گاهی شخصیت بزرگ حوزه مواجه با صاحب زبان می شود اما در انتقال پیام دین دچار مشکل می شود.

 

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه با بیان این که زبان آموزی در حوزه در حال رشد و به مرز استاندارد رسیدن است، ابراز داشت: با مطالبه مدیر حوزه های علمیه و شورای عالی حوزه های علمیه چند کار شکل گرفت؛ نخست تشکیل شورای راهبردی زبان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه با مشارکت افرادی از سوی مدیر حوزه منصوب شده و چندماهی است فعالیت های خوبی را انجام داده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی ادامه داد: در این شورا حجت الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم به عنوان نماینده مدیر، حجت الاسلام زمانی، معاونت بین الملل حوزه، حجت الاسلام علم الهدی، مدیر مرکز ارتباطات و مطالعات راهبردی، حجت الاسلام حسینی عارف مدیر مرکز زبان حوزه و دو کارشناس به پیشنهاد شورا و با تأیید مدیر حوزه های علمیه در این شورا حضور دارند که در قدم اول جلساتی شکل گرفت و مقرر شد در کنار کارفعلی مرکز زبان حوزه، برنامه ای آموزشی تدوین شود و جزو برنامه های الزامی به مدارس ابلاغ شود تا در کنار دروس دیگر قرار بگیرد.

 

لازم به ذکر است، در این نشست، که حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم، حضور داشت، حجج زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه و حسینی عارف مدیر مرکز زبان حوزه علمیه، نیز سخنانی در اهمیت زبان آموزی برای حوزه های علمیه ارائه دادند.

 

گفتنی است، این نشست به همت مرکز زبان حوزه برای بیش از 60 نفر از استادان زبان عربی از سراسر کشور در مدت دو روز برگزار شده است، و استادان حاضر پس از امتحان و ارزیابی توسط شورای راهبردی حوزه علمیه برای آموزش زبان عربی به مدارس علمیه استان های خود فرستاده می شوند.

 

همچنین در پایان این نشست استادان و مدیران برتر دوره آموزشی مکالمه عربی تابستان جوایز خود را از دست مدیر حوزه های علمیه دریافت کردند./1330/پ303/ی

ارسال نظرات