۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۱۳۶۲۴
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

اجرای ویژه برنامه میهمانی لاله‌ها در 19 هزار گلزار شهدای کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ویژه برنامه میهمانی لاله‌ها در 19 هزار گلزار شهدای کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.
گلزار شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسکندر یارنسب، مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در نشست مطبوعاتی با حضور خبرنگاران در تبریز به تشریح برنامه‌های فرهنگی بنیاد در دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: آیین مهمانی لاله‌ها به همت کمیته ایثارگران در سراسر کشور برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که این آیین بصورت نمادین در بهشت زهرا، گلزار شهدای ارامنه به عنوان نماد شهدای اقلیت، گلزار شهدای بانه نماد شهدای اهل سنت و گلزار شهدای روستای فردو در قم نماد شهدای روستایی برگزار می شود، گفت: ویژه برنامه میهمانی لاله‌ها در 19 هزار گلزار شهدای کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.


مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ریشه‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: با اینکه ایران در ناامن ترین منطقه جهان واقع شده است، اما امن ترین کشور دنیا نیز به شمار می رود و اکنون به جایگاهی رسیده که بازیگر اصلی منطقه است.


یارنسب با اشاره به این‌که عزت، اقتدار و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگری ملت ایران در صحنه‌های مختلف به ثمر رسیده است، گفت: امروز به مرحله‌ای از عزت رسیده‌‎ایم که هیچ معاهده‌ای در خاورمیانه بدون تصمیم ایران انجام نمی‌گیرد، که این موفقیت ها و دیگر دستاوردهای انقلاب مرهون خون شهدا است.


وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین رویداد جهان معاصر بود و در برهه‌ای از تاریخ اتفاق افتاد که آمریکا و شوروی دو قطب اصلی جهان بودند و تصمیمات تمامی کشورها در جهات اهداف این دو کشور انجام می‌گرفت، اما انقلاب اسلامی بدون وابستگی به این کشورهای ابر قدرت به وقوع پیوست.


مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر سه عنصر مرجعیت روحانی، باورهای دینی و اعتقادی مردم و ارزش‌های اسلامی شکل گرفت و انقلابی است که ریشه در حوزه‌های علمیه و دین اسلام دارد که به منظور تحقق اهداف دین اسلام شکل گرفت.


یار نسب، اجرای برنامه‌های بزرگداشت در دهه فجر، را فرصتی ارزشمند و مغتنم برای یادآوری مجاهدت شهدا و ایثارگران دانست و افزود: کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی سعی دارد، با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و معرفتی بیش از پیش نسل جوان را با آرمان های شهدا آشنا کند./935/203/ب2

ارسال نظرات