۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۳۱۳۶۳۵
رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛

پیش بینی زیارت سامرا در بسته نوروزی عتبات عالیات 95

خبرگزاری رسا ـ اوحدی از موافقت شورای عالی امنیت ملی با اضافه شدن مسیر سامرا به بسته سفرهای عتبات عالیات در عراق خبر داد و گفت: سفر رسمی کاروان های زیارتی به سامرا و زیارت مضجع شریف امامان دهم و یازدهم شیعیان، در بسته نوروزی عتبات عالیات 95 پیش بینی شده است.
اوحدي مهندس سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید اوحدی، رییس سازمان حج وزیارت به همراه مصطفی قاسمی، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج وزیارت و طعیمه غلامی، مدیر دفتر نمایندگی ستاد عملیات شمسا در کشور عراق روز جمعه 9 بهمن ماه به شهر سامرا سفر و به زیارت حرم مطهر امامین عسکریین رفتند و از نزدیک وضعیت اعزام زایران به این مکان مقدس را بررسی کردند.

 

وی در حاشیه سفر به سامرا گفت: هم اینک در حال برنامه ریزی برای اعزام زایران به سامرا هستیم به همین منظور از زایران ایرانی درخواست داریم از سفر انفرادی و یا از طریق دفاتر غیر مجاز، به سامرا جهت زیارت حرمین عسکریین، خودداری کرده و برای تامین امنیت خود، تنها از طریق دفاتر مجاز و کاروان زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

 

اوحدی گفت: بحث امنیت یکی از مهمترین عوامل مربوط به رفاه زائران در سفر به شهر سامراست که این مساله از نقطه شروع حرکت زمینی زوار مورد توجه ما قرار دارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر قراردادهای امنیتی با شرکت های حمل و نقل زائران در خصوص هر اتوبوس حامل زائران به سامرا امضا کرده ایم تا به این ترتیب امنیت زائران دفاتر مجاز زیر نظر حج و زیارت، به طور کامل تأمین شود.

 

همچنین رییس سازمان حج وزیارت با تولیت عتبه امامین عسکریین و سیدمحمد دیدار و گفت وگوهای جداگانه داشت و در خصوص اعزام زایران ایرانی به این اماکن مقدس بحث و تبادل نظر کرد.

 

وی از موافقت شورای عالی امنیت ملی با اضافه شدن مسیر سامرا به بسته سفرهای عتبات عالیات در عراق خبر داد و گفت: سفر رسمی کاروان های زیارتی به سامرا و زیارت مضجع شریف امامان دهم و یازدهم شیعیان، در بسته نوروزی عتبات عالیات 95 پیش بینی شده است./1330/102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات