۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۱۳۶۳۷
رییس دانشگاه تبریز:

تحول در علوم انسانی نیازمند مشارکت حوزویان است

خبرگزاری رسا ـ پورمحمدی گفت: تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحول در علوم انسانی نیازمند مشارکت تمامی نهادهای مرتبط به ویژه حوزه های علمیه و روحانیت است.
تحول در علوم انساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های این مرکز جامع آموزش عالی کشور پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه تبریز پس از دانشگاه تهران بزرگ‌ترین دانشگاه کشور بوده و در بین دانشگاه‌های جامع ایران رتبه ششم را دارد.

 


وی با بیان این‌که دانشگاه تبریز رتبه نهم میان 10 دانشگاه برتر کشور
دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون 850  رشته در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه تبریز دایر است که 21 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند، ضمن این‌که بیش از 50 درصد اساتید دانشگاه تبریز دارای رتبه دانشیار به بالا می باشند.

 


پورمحمدی با اشاره به این‌که 5 نفر از 200 نفر دانشمند برتر کشور متعلق به دانشگاه تبریز است، افزود: 21 دانشکده در دانشگاه تبریز وجود دارد و در میانه، اهر و پردیس‌های بین‌المللی نیز در ارس و دانشگاه تبریز فعال هستند و 10 مؤسسه پژوهشی نیز نیز زیر نظر دانشگاه تبریز فعالیت دارند.

 


رییس دانشگاه تبریز در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر روند تحول در علوم انسانی، اظهار داشت: تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحول در علوم انسانی نیازمند مشارکت تمامی نهادهای مرتبط به ویژه حوزه های علمیه و روحانیت است.

 


وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سیاست تمرکززدایی از مرکز اجرایی شده و برخی اختیارات از جمله کاربردی کردن و تحول در متون برخی دروس به عهده خود دانشگاه‌ها واگذار شده که در این راستا اقداماتی صورت گرفته است، ضمن این‌که برخی اساتید برجسته نیز جذب شده است.

 


پورمحمدی همچنین از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت دان
شجویان و کرسی‌های نظریه‌پردازی و طرح مباحث ایدئولوژیک با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریز خبر داد و گفت: 60 کانون علمی، فرهنگی و خیریه و سه تشکل دانشجویی در دانشگاه تبریز فعالیت دارند.

 


رییس دانشگاه تبریز با بیان این‌که کنگره شهدای این دانشگاه از سال گذشته در بخش‌ها و جشنواره های مختلف آغاز شده و هر ساله به کاروان راهیان نور ختم می شود، گفت: کاروان راهیان نور دانشگاه تبریز به عنوان مشهدالشهدای دانشگاه های کشور به عنوان بزرگ ترین کاروان زیارتی کشور شناخته می شود.

 


وی از برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های نقد و بررسی پیرامون مسائل فرهنگی، عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های مختلف خبر داد و گفت: اعتکاف دانشجویی و ویژه برنامه شب‌های قدر در دانشگاه تبریز با استقبال عموم مردم مواجه است./935/203/ب1

ارسال نظرات