۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۱۳۶۵۴
مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران قم تشریح کرد؛

برنامه‌های ستاد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان قم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران قم به تشریح برنامه‌های ستاد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان قم پرداخت و گفت: تا زمانی که وحدت میان مردم حفظ شود، توطئه‌های کشورهیا غربی و شرقی برای از بین بردن انقلاب بی‌تأثیر خواهد بود.
سردار هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سید جواد هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران قم ظهر امروز در نشست خبری ستاد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که در اداره کل بنیاد شهید امور ایثارگران قم برگزار شد، گفت: ایام دهه فجر تنها یادآور حوادث پیروزی انقلاب اسلامی نیست، بلکه گرامیداشت ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی است.

  

هاشمی بیان کرد: بی‌شک رویدادهایی که در قبل انقلاب در کشور رخ داده سبب فروپاشی نظام شاهنشاهی شده، دارای ارزش است؛ اما پی بردن ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

وی در ادامه سخنان خود به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره بزرگداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: ایشان در سخنی فرمودند که «دهه سرآغاز طلوع اسلام و خواستگاه ارزش‌های اسلامی و مقطع رهایی بخش از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا می‌شود»

 

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران قم ابراز داشت: همچنین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی در ادامه رهنمودهای قلبی ایشان است، در این پیام ایشان به لزوم هوشیاری جوانان و ارزش‌های اسلامی تبلیغ شده است و دولت‌های غربی را مورد بی‌اعتمادی قرار گرفته است و نامه‌های ایشان موجی تازه در ملت‌های اسلامی به وجود آورده است.

 

وی با بیان این که غرب همواره با طرح اسلام‌هراسی به دنبال چپاول کشورهای اسلامی بوده است، گفت: غرب با حمایت از جریان‌های خشن که اقدام به رفتارهای غیر انسانی می‌کند، حمایت می‌کنند، موجب تنفر مردم جهان را خویش به دنبال خواهد داشت و همچنین با طراحی از قبل پیش تعیین شده، عملیات‌های تروریستی در کشورهای غربی انجام می‌دهد تا این جریان را تقویت و موج اسلام هراسی در دنیا راه‌اندازی کرده است.

 

هاشمی با بیان این‌که ایام دهه فجر آغاز گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی هویت شناخته شده دارد و برخی از عناصر گفتمان انقلاب اسلامی، ولایت‌مداری، عدالت خواهی، آزادی‌خواهی، استقلال‌جویی از خودگذشتگی است که مردم ایران این آموزه‌های را بعد از انقلاب اسلامی به منصه ظهور گذاشته‌اند.

 

هاشمی با بیان این که دهه فجر بیانگر شکوه اسلام است، گفت: مردم، علما و مراجع تقلید در دوران انقلاب در برابر رژیم پهلوی مقاومت کردند تا اینکه آموزه‌های اسلام ناب محمدی را در کشور اجرایی کنند.

 

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران قم ابراز کرد: تا زمانی که وحدت میان مردم حفظ شود، توطئه‌های کشورهای غربی و شرقی برای از بین بردن انقلاب بی‌تأثیر خواهد بود و رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی میان موج‌ها، تهدیدها و فتنه‌ها را هدایت و رهبری کردند.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا است، گفت: در شهر قم بیش از 100 نفر در مبارزه با رژیم پهلوی، در راهپیمایی‌ها و شکنجه‌ها به شهادت رسیده‌اند.

 

هاشمی در بخشی از دیگر از سخنانش به برنامه‌های کمیته ایثارگران در ایام دهه فجر در شهر قم پرداخت و افزود: در راستای گرامیداشت ایام دهه فجر ستادی بزرگداشتی در کشور به وجود آمده است و در استان قم  این برنامه ها از سوی کمیته ایثارگران این برنامه دنبال می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران قم بیان کرد: در ایام دهه فجر امسال طرح «سپاس» در شهر قم برگزار می‌شود، در این برنامه مدیران و مسؤولان استان قم با حضور در خانه خانواده شهدا و جانبازان از آنها قدردانی می‌کنند.

 

وی با بیان این که طرح «مهمانی لاله‌ها» در 72 گلزار شهری و روستایی استان قم برگزار می‌شود، ابراز کرد: در این طرح مزار شهدا غبارروبی و عطرافشانی میشود و همچنین جلسه سخنرانی و خاطره‌گویی در این مراسم برگزار می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران قم اظهار کرد: همچنین دانش‌آموزان مدارس در طرح «مهمانی لاله‌ها» حضور می‌یابند و گلزارهای شهدای طیب طاهر و سلفچگان با حضور استاندار و مسؤولان شهر قم برنامه مهمانی لاله‌ها برگزار می‌شود.

 

هاشمی ابراز کرد: دیدار با آزادگان سیاسی زندان‌های مخوف پهلوی و برگزاری راهپیمایی و مسابقات عمومی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت ایام دهه فجر است.

  

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران قم بیان کرد: مراسم یادواره هزار دانش‌آموز شهید در 14 بهمن از سوی بنیاد شهید امور ایثارگران با همکاری اداره آموزش و پرورش در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود./998/202/ب2

ارسال نظرات