۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۱۳۶۸۸
حجت الاسلام ظهیری مطرح کرد؛

غذای حلال، شکر نعمت و سجده سه راه رسیدن به عبودیت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ظهیری با بیان این‌که خدای متعال در سه آیه از قرآن کریم راه‌های رسیدن به بندگی و عبودیت الهی را ترسیم کرده است، گفت: غذای حلال، شکر نعمت و سجده سه راه رسیدن به عبودیت است.
ظهيري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ظهیری در جلسه درس اخلاق خادمان مسجد مقدس جمکران که به همت معاونت اجرایی این مکان مقدس برگزار شد، اظهار کرد: تمام غم‌ها، سختی‌ها، آرامش و آسایش انسان هنگامی است که می‌خواهد آزاد باشد ولی هنگامی که فرد عبد خدای متعال باشد از همه اینها فارغ است.


وی با اشاره به اینکه خدای متعال در سه آیه از قرآن کریم راه رسیدن به عبودیت را ترسیم کرده است، بیان کرد: نخستین راه رسیدن به عبودیت خوردن و آشامیدن حلال است و به میزانی که حرام در شکم انسان انباشته شود به همان میزان از مسیر عبودیت و بندگی خدای متعال دور می‌شود.


این محقق و پژوهشگر حوزوی دومین راه رسیدن به عبودیت را شکر نعمت‌های الهی عنوان کرد و گفت: مهمترین راه شکر این است که رابطه انسان با صاحب نعمت قطع نشود و در عصر ما کانال نزول رحمت الهی بر روی زمین امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) است.


ظهیری، سجده را سومین راه رسیدن به عبودیت ذکر کرد و ادامه داد: اگر مومنان آثار و برکات سجده را بدانند بیشتر وقت خود را در سجده سپری خواهند کرد و متاسفانه ما از آن غافل هستیم./1323/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات