۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۳۱۳۷۲۷
امام جمعه دابودشت آمل:

مراسم بزرگداشت حماسه 6 بهمن آمل مظلومانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دابودشت آمل گفت: مراسم بزرگداشت حماسه ششم بهمن سال 60 آمل مظلومانه برگزار شد در حالی که برنامه های حماسه ششم بهمن را می توانستیم در سطح استانی و کشوری برگزار کنیم و ستاد شهرستانی هم امسال ضعیف عمل کرد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، امام جمعه دابو و دشت سر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر دابودشت آمل با ابراز گله مندی از عدم حضور مدیران در جلسات شورای فرهنگ عمومی، گفت: جلسه شورای فرهنگ عمومی برای بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات مدیران در خصوص ارتقای سطح فرهنگ با آموزه های دینی است که به هیچ وجه غیبت مسؤولان پذیرفته نمی شود.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج تعالیم والای دینی زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: ضرورت دارد در راستای گسترش مفاهیم قرآنی و دستورات دین مبین اسلام به بهترین نحو ممکن کوشا باشیم. 


وی با بیان این که در دو بخش دابو و دشت سر 90 هزار نفر جمعیت در 120 روستا زندگی می کنند، افزود: اینجانب به عنوان امام جمعه، زبان و گوش شنوای مردم هستم و با خود عهد بستم آن چیزی که مصلحت نظام است را انجام دهم و در این راه از هیچ کسی ابایی ندارم.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید میان مدیران همدلی و همزبانی باشد و مردم نباید تاوان کم کاری های ما را پس دهند. 


امام جمعه دابو و دشت سر خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت حماسه ششم بهمن سال 60 آمل مظلومانه برگزار شد در حالی که برنامه های حماسه ششم بهمن را می توانستیم در سطح استانی و کشوری برگزار کنیم و ستاد شهرستانی هم امسال ضعیف عمل کرد.


وی یادآورشد: کوتاهی در بزرگداشت حماسه ششم بهمن قابل نقد است و مدیران نباید نارحت شوند که باید کدورت ها را کنار بگذاریم و به فکر برنامه های قوی در گرامیداشت این روز بزرگ باشیم. 


حجت الاسلام تقی زاده افزود: در شهرستان آمل سه امام جمعه وجود دارد که متاسفانه در تصمیم گیری های کلان شهرستان حضوری نداریم. 


استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: بخش دابو و دشت سر نباید مورد بی مهری مدیران شهرستانی قرار گیرد و قرار شد که کنگره میرقوام الدین مرعشی را در سطح ملی برگزار کنیم که ستاد در سطح شهرستان و استان تشکیل شد اما به علت ضعف مدیران سبب شد در روند اجرایی خللی ایجاد شود که واقعا ناراحت هستم.


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به حضور رییس قوه قضاییه در مراسم بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل، گفت: متاسفانه هنوز به این درجه نرسیدیم که از وجود شخصیت های برجسته کشوری برای حل مشکلات شهرستان استفاده کنیم. 


امام جمعه دابو و دشت سر با انتقاد از کمرنگ بودن واقعه ششم بهمن آمل در صدا و سیمای کشور بیان داشت: متاسفانه در شب سالروز حماسه ششم بهمن مردم در مصلی نماز جمعه حضور دارند که اخبار 20:30 شبکه دو سیما فیلم ارازل و اوباش منطقه را نشان می دهد و این بی احترامی به مردم آمل بوده که همگان باید بدانند آمل پایتخت علویان و شهر حماسه ساز است.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر ادامه داد: برنامه های دهه فجر باید گسترده و در شان انقلاب برگزار شود و نباید برنامه هایی همانند حماسه اسلامی ششم بهمن در مظلومیت صورت گیرد.


محمد محمدی دبیر شورای فرهنگ عمومی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با بیان این که سه واقعه بزرگ مازندران حکومت علویان، پایتخت طبرستان و حماسه ششم بهمن مختص به شهرستان آمل است، گفت: متاسفانه در برگزاری بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 با نگاه متفاوت مدیران برگزار شد.


وی افزود: متاسفانه مدیران شهرستانی ما پنج گروه هستند که یکسری زحمت می کشند، یکسری منتظر دستور هستند، گروهی گله گزار بوده، عده ای نیز نقد می کنند و یکسری دیگر نیز بی تفاوت هستند.


محمدی با اشاره به این که چرا باید بزرگداشت حماسه ششم بهمن سال 60 آمل که در وصیت نامه امام عزیزمان درج شده سال به سال کمرنگ باشد، ادامه داد: اگر این واقعه در اصفهان، مشهد و شهرهای بزرگ اتفاق می افتاد و امام در وصیت نامه نامی از شهرشان برده بود واقعا به این صورت مظلومانه برگزار نمی شد.


دبیرشورای فرهنگ عمومی آمل اشاره کرد: متاسفانه مدیران مسأله انتخابات را به عنوان عدم کار تلقی می کنند در حالی که متولی اصلی انتخابات وزارت کشور است.


محمدی با انتقاد از اقدام سیمای کشوری در پخش فیلم ارازل و اوباش در شب ششم بهمن خاطرنشان کرد: حق مردم مازندران نیست که این گونه با ما برخورد می کنند. 


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل تصریح کرد: در دهه فجر مدیران باید نگاه ویژه ای داشته و برنامه های خوبی در این دهه برگزار شود./1314/202/ب1

ارسال نظرات