۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۳۱۳۸۱۷
آیت الله مجتهد شبستری:

مزدوران داخلی به دنبال باز کردن پای استکبار به کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به برنامه نفوذ دشمن و خطر احیای سلطه استکبار، گفت: عده‌ای مزدور داخلی تلاش دارند تا راه را برای سلطه استکبار و آمریکای جنایت کار بگشایند و دشمن تلاش دارد تا فرهنگ شیطانی غرب را در جهان گسترده کند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در کنگره ملی 36 هزار شهید دانش‌آموز، با گرامیداشت مقام والدین شهدای دانش آموز، اظهار داشت: تربیت فرزندان شهید جای تقدیر دارد.


وی شهادت را در فرهنگ قرآنی عامل حفظ مقدسات و ارزش های اسلامی و دفاع از مظلومان دانست و ابراز داشت: یکی از آموزه های ارزشمند قرآن کریم آن است که مظلوم هیچ گاه نباید زیر بار ظلم رود، مظلوم باید در برابر ظالم دفاع کند و ساکت ننشیند.


عضو خبرگان رهبری قیام در برابر مفسدین را برای حفظ مساجد و مراکز مذهبی لازم عنوان و تأکید کرد: عده‌ای باید در برابر ظلم و فساد بایستند و نگذارند تا دشمنان ارزش های مذهبی و مقدسات را زیر پا گذاشته و از میان ببرند.


وی با اشاره به رشادت ها و حضور بی نظیر دانش آموزان در عرصه های نبرد و شهادت، گفت: سنین جوانی و نوجوانی مناسب ترین زمان برای تربیت دینی و تقویت فکر انقلابی جوانان است، از این رو بر عهده آموزگاران و والدین است تا فرزندان خود را تربیت صحیح کنند.


امام جمعه تبریز حضور دانش آموزان را نشان از وجود عنصر ایم
ان و شجاعت در جوانان دانست و اذعان داشت: این حضوری ارزشمند و بزرگ بود، این حرکت دانش آموزان نشان از وجود زمینه لازم برای تربیت و پذیرش اخلاق است.


وی دهه فجر را فرصتی ارزشمند برای بازخوانی انقلاب اسلامی ایران و ارزش های امام راحل عنوان و تصریح کرد: این فرصت را باید به بیان ثمرات انقلاب غنیمت شمرد تا بتوان ارزش های انقلاب و تفکر امام راحل را به نسل جدید انتقال داد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: تحول فکری و روحی ملت و جوانان بزرگ ترین ثمره و از برکات ارزشمند انقلاب بود، این تحول بود که سبب شد جوانان از شوق جبهه و شهادت حتی شناسنامه خود را دستکاری کنند.


وی با اشاره به یأس دشمن از تهاجم نظامی و روی آوردن به سوی تهاجم فرهنگی، ابراز داشت: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی جوانان را نشانه رفته است، وظیفه امروز دانش آموزان تقویت ایمان برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.


آیت الله شبستری با اشاره به برنامه نفوذ دشمن و خطر احیای سلطه استکبار، هشدار داد: عده‌ای مزدور داخلی تلاش دارند تا راه را برای سلطه استکبار و آمریکای جنایت کار بگشایند، دشمن تلاش دارد تا فرهنگ شیطانی غرب را در جهان گسترده کند.


وی با اشاره به اندلس و به ابتذال کشیده شدن ملت اندلس، افزود: اگر اولیای مدارس غفلت کنند و فرهنگ ابتذال در جامعه حاکم شود به سرنوشت آندلس سابق دچار می شویم که با سرگرم کردن مردم آن به فساد بساط اسلام را برچیدند و مسیحیت را بر آن حاکم کردند./854/202/ب1

ارسال نظرات