۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۱۳۸۲۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

اشتغال زایی برای محرومان در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این‌که سهم عمده هدفمندی یارانه ها باید متوجه کمک به قشر آسیب پذیر جامعه باشد، گفت: اشتغال زایی برای مستضعفان در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار گیرد.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، پیش از ظهر امروز در دیدار رییس بنیاد مستضعفان کشور به بررسی ابعاد اشتغال در حوزه اشتغال قشر آسیب پذیر جامعه و نیز ارائه راهکار در این زمینه پرداخت.

 

 

وی با بیان این که اگر طرح اشتغال زایی برای نیازمندان و مستضعفان کشور ایجاد و راه اندازی شود دیگر شاهد بعضی از مشاغل کم درآمد و زننده در سطح استان نخواهیم بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه محروم ترین نقاط استان اصفهان در روستاهای شرقی به چشم می خورد و نیز در بعضی از نواحی داخلی استان نیز شاهد محرومیت مردم هستیم باید با ایجاد طرحی هدفمند این قشر از مردم را به اشتغال برسانیم.

 

 

وی یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال برای زنان در روستاها را ایجاد کارگاه های تولید قالی و قالی بافی عنوان کرد و افزود: از آنجا که این هنر دستی از صنایعی محسوب می شود که در ایران فرصت اشتغال زایی خوبی برای خانواده ها فراهم می کند باید کارگاه هایی را تجهیز کنیم تا زنان مستضعف را به کار گیرد.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با نظر به این موضوع که خرید تولیدات این کارگاه ها باید تضمین شود، افزود: مشکلی که این صنعت برای راغبان به بافت آن ایجاد می کند، عدم تضمین خرید تولیدات آنان می‌باشد که به هین منظور وظیفه بنیاد مستضعفان است تا امنیت شغلی را برای آنان ایجاد کند و با تضمین خرید تولیدات این کارگاه ها، برای راغبان، امنیت خاطر ایجاد کند.

 

 

وی با بیان این که یکی از چالش های حکومت اسلامی، مسأله فقر و وضعیت فقرای جامعه است، گفت: سهم عمده هدفمندی یارانه ها باید متوجه کمک به قشر آسیب پذیر جامعه که فقرا و مستضعفان را شامل می شود،‌ باشد./939/202/ب1

ارسال نظرات